خبرگزاری کار ایران

معاون جهاد کشاورزی خراسان رضوی :

10 درصد تولیدات دامی کشور در استان خراسان رضوی انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۴۸۴

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هزینه تولید دام سبک در استان صرفه اقتصادی پیدا کرده و تعداد آن نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، سعادت علی‌نیا در نشست خبری روز روستا و عشایر در سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی اظهار کرد: در حوزه عشایر اتفاقات خوبی در استان خراسان رضوی رخ داده و عشایر به رغم اینکه جزو اقشار ضعیف به شمار می‌روند به دنبال آن هستیم تا به سمت ساکن‌کردن آنان حرکت کنیم تا بتوان از تولیدات آنان استفاده کرد.

وی افزود: 10 درصد تولیدات دامی کشور در استان خراسان رضوی انجام می‌شود و حدود یک میلیون و 432 هزار تن تولیدات دام وطیور است که 35 درصد ارزش بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین در استان، یک میلیون و 50 هزار تن شیر در استان تولید شده است که حدود  10درصد تولید شیر کشور را تامین می‌کند، علاوه بر آن 76 هزار تن گوشت قرمز در استان تولید می‌شود که در این زمینه استان خراسان رضوی رتبه اول را کسب کرده است.

علی‌نیا خاطرنشان کرد: در استان 140 هزار تن تخم‌مرغ تولید می‌شود که سالانه 50 هزار تن مازاد استان است و حدود 13.5 درصد از تولیدات کل کشور را به خود اختصاص داده و بعد از تهران در رتبه دوم تولید تخم‌مرغ قرار دارد. استان خراسان رضوی در زمینه تولید مرغ رتبه چهارم و در زمینه تولید عسل رتبه 11 در کشور را داراست و در زمینه تولید عسل نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: نیاز استان در زمینه علوفه دام و طیور 5.8 میلیون تن است که 60 درصد آن در استان و 40 درصد آن در خارج از استان یا خارج از کشور تامین می‌شود. همچنین امسال بیش از 300 هزار تن نهاده اختصاص یافته است که نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هزینه تولید دام سبک در استان صرفه اقتصادی پیدا کرده است و تعداد آن نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر 70 کارخانه خوراک دان در استان وجود دارد که ظرفیت تولید 2.5 میلیون تن کنستانتره در آن وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز