خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار صورت گرفت؛

انجام جراحی پیچیده ترین پروتزهای زانو در بردسکن

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۲۱۶

برای اولین بار در بیمارستان ولی عصر بردسکن پیچیده ترین جراحی پروتزهای زانو توسط دکتر تدین متخصص ارتوپدی انجام شد.

محسن تدین درگفت و گو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: این نوع عمل یکی از پیچیده ترین پروتزهای زانو  می باشد  که برای اولین بار در عملی بیش از 3 ساعت در مردی 55 ساله که با آرتروز بسیار شدید، پرانتزی شدن بسیار شدید و نقص استخوانی شدید و عدم امکان وزن گذاری بیمار بر روی هر دو پا  داشت در بردسکن انجام شد.

وی عنوان کرد: به صورت روتین هر هفته در بردسکن پروتز زانو انجام  می شود ولی این یکی از پیچیده ترین و پیشرفته ترین نوع پروتز است که برای اولین بار در بردسکن با موفقیت انجام شد.

این متخصص ارتوپدی اظهار داشت: با انجام این جراحی که به نوعی تعبیه مفصل مصنوعی به جای مفصل تخریب شده قلمداد می شود، بیماران توانایی تحرک و انجام کارهای روزمره خود را بدون نیاز به مددکار، مجدداً به دست می آورند.

به گفته وی پروتز زانو یکی از درمان های خوب برای مشکلات حاد زانو است و جراحی تعویض مفصل زانو در بیمارانی انجام می شود که به دنبال بیماری تخریبی مفصل زانو (ارتروز پیش رفته) از راه رفتن و سایر مناسبات طبیعی زندگی محروم هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز