خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگروه اشتغال استان با محوریت ساماندهی حاشیه شهر مشهد

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۲۰۶

کارگروه اشتغال استان خراسان رضوی با محوریت ساماندهی حاشیه شهر در قالب طرح جهاد اجتماعی (نجات) در محل اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد،محمد سنجری مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان در این جلسه گفت:در مرحله اول شروع طرح نجات، 8 محله حاشیه نشین با جمیعتی بالغ بر 196 هزار نفر شناسایی شدند.

وی افزود:برای شروع کار ابتدا باید ساختار مشخصی تعریف می شد که هدف اصلی در تعریف ساختار، شناخت اکو سیستم محلات و همچنین شناسایی وضعیت موجود محلات از راه های مختلف مانند آمار وضعیت صنوف،آمار جمعیتی به تفکیک جنسیت، میزان سواد گروه های مختلف سنی و بررسی آمار و اطلاعات جامعه تحت پوشش بود که این امر در دستور کار قرار گرفت.

سنجری در خصوص چالش های موجود در طرح نجات گفت:یکی از چالش های عمده این طرح این است که تسهیلگران، خود نیاز به آموزش و توانمند سازی دارند و باید تقویت شوند، یکی دیگر از چالش های موجود ، بخش عمده ای از ساکنین محلات حاشیه شهر اتباع غیر ایرانی هستند و همچنین حجم بالای فعالیت های اقتصادی غیر رسمی و بدون مجوز در این محلات از چالش های پیش رو است.

مدیرکل امور اجتماعی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت:شهر مشهد رتبه دوم پرجمعیت ترین شهر حاشیه نشین کشور را دارد، لذا نیاز است آسیب های اجتماعی را در این مناطق کاهش دهیم و افرادی را که در حاشیه شهر مستقر می شوند به حداقل برسانیم که خوشبختانه استاندار این کار را در قالب طرح کنترل حاشیه شهر آغاز کرده است.

سید حمید موسوی افزود:یکی از اهداف مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی، جلوگیری از مهاجرت است،مشهد حدود 66 محله حاشیه نشین دارد که طرح نجات به عنوان الگو و پایلوت در 8 منطقه انتخاب شده و امیدواریم تا پایان سال در اجرای این طرح کارنامه موفقی داشته باشیم.

وی تصریح کرد:دفاتر تسهیلگری به دلیل اینکه به تازگی ایجاد شده اند، قاعدتا اشکالات و ایراداتی دارند که باید برطرف شود، تاکنون نیز با همراهی شهرداری تعداد 24 دفتر در شهرستان مشهد راه اندازی شده است.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نیز گفت:ستاد بازآفرینی وارد کار شده و اکنون کارگروه پیشگیری در اختیار ماست و باید دقت کنیم موازی کاری صورت نگیرد.

سید امیر مرتضوی تاکید کرد:دستگاه قضایی با قوت و قدرت از طرح نجات حمایت می کند و همواره در کنار دستگاه های مختلف است تا به نتیجه موفق در این امر برسند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز گفت:در خصوص کلیات طرح نجات، در جلسات اصلی و اولیه مصوبات به امضا رسیده و دو وظیفه مهم توانمندسازی و ایجاد اشتغال به ما محول شده که با تمام توان پیگیری خواهیم کرد.

علی رسولیان گفت:هدف ما بالابردن سطح اقتصادی مردم است،در حوزه اقتصادی توان بودجه ای زیادی نداریم اما خوشبختانه بخش خصوصی را در کنار خود داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز