خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نیرو؛

تصفیه خانه شهر سی‌سخت به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۱۵۰

با حضور وزیر نیرو استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسولان استانی و شهرستانی تصفیه خانه شهر سی سخت به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آیین اظهار داشت: این طرح شامل ۱۸ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در قطرهای ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی متر، ۱.۷ کیلومتر خط انتقال به قطر ۵۰۰ میلیمتر و واگذاری یک هزار و ۲۵۴ انشعاب فاضلاب خانگی است.

حسین کلانتری افزود: هزینه سرمایه گذاری فاز نخست این تصفیه خانه تاکنون ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و ۲۰۰ میلیارد ریال دیگر برای اجرای فاز دوم آن مورد نیاز است.  

وی بیان کرد: جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهری سی سخت تا افق ۱۴۱۵ به منظور ارتقای بهداشت عمومی، بهبود در وضعیت زیست محیطی و بازچرخانی آب در محل اجرای پروژه از جمله اهداف این طرح است.

برای اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

فرآیند تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت از نوع ترکیبی و شامل رشد معلق و چسبیده میکروارگانیسم ها است.

مراحل کار این تصفیه خانه به ترتیب شامل «آشغالگیری، دانه گیری، متعادل سازی، واحد غیر هوازی (انوکسیک)، واحد هوازی، حوض ته نشینی، گندزدایی و فیلترهای تحت فشار است.

این تصفیه خانه قادر است در هر شبانه روز یک هزار و ۲۰۰ متر مکعب پساب را تصفیه کند.

در کنار این تاسیسات، سیستم دیگری برای تصفیه لجن شامل هضم کننده تغلیظ، فیلتر پرس برای آبگیری و تولید کیک لجن نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز