خبرگزاری کار ایران

معاون بازرگانی سازمان صمت یزد:

هیچ کمبودی برای لاستیک در یزد نداریم/ توزیع 2500 لاستیک از ابتدای مهر ماه در بازار

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۰۶۸

معاون بازرگانی سازمان صمت یزد با اشاره به برخی گلایه ها در خصوص کمبود لاستیک در یزد گفت: هیچ کمبودی برای لاستیک در یزد نداریم.

علی افشارپور با اشاره به تلاش ها برای تامین نیازهای مردم اظهار داشت: فقط برای یک نوع لاستیک کمبود گزارش شده است که در حال رفع آن هستیم و در حال حاضر در بازار موجود است.

معاون بازرگانی سازمان صمت یزد ادامه داد: صرفا گلایه‌هایی برای کمبود برخی از لاستیک‌ها مثل لاستیک به اصطلاح رینگ 13 است که مکاتباتی برای رفع کمبود آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دو نوع لاستیک سبک و سنگین داریم، اضافه کرد: عرضه لاستیک سنگین به صورت حوله‌ای است و به صورت حواله توزیع می‌شود، اما لاستیک‌های سبک هیچ وقت به صورت سهمیه و حواله‌ای عرضه نشده است.

افشارپور با بیان اینکه تعدادی واحد صنعتی و تولیدی در سراسر کشور داریم که لاستیک کشور را تأمین می‌کنند، عنوان کرد: اینکه در استان واحد تولید لاستیک داریم، اینطور نیست که این کارخانه صرفا لاستیک خود استان یزد را تأمین کند، چرا که خیلی از استان‌ها هستند که واحد تولیدی ندارند و کارخانه موظف است که نیاز کل کشور را تأمین کند.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان یزد گفت: در بحث واردات با توجه به سیاست‌های ارزی که بوده، به ارز نیمایی تبدیل شده و ارز نیمایی واداتی که انجام می‌شود قیمتش با تولیدات داخل تفاوت دارد و مردم خرید کمتری انجام می‌دهند.

افشارپور خاطرنشان کرد: ما تنها استانی هستیم که سامانه‌ای برای کنترل داریم، این در حالی است که دستوری برای اینکار نداشته‌ایم اما پیگیری کردیم و این سامانه را توسط اتحادیه انجام دادیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان صمت، دو هزار و 500 لاستیک از اول مهر تا کنون توزیع شده است و دو هزار لاستیک سواری هنوز در شبکه وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز