خبرگزاری کار ایران

اختصاص 9 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های بیولوژیکی در تاکستان

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۰۴۹

۹ میلیارد ریال اعتبار در راستای اجرای برنامه‌های صندوق توسعه ملی در حوزه منابع طبیعی برای طرح‌های بیولوژیکی تاکستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح‌ها در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع شهرستان تاکستان تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

علی اکبر اسداللهی افزود: هدف از اجرای این طرح‌ها کاهش و کنترل سیلاب و همچنین توسعه پوشش گیاهی و کنترل ریزگرهاست که به روش خرید آبشخوار، بذرپاشی، بذرکاری، کپه‌کاری و حفاظت و قرق مراتع با تامین نهاده انجام می‌شود.

وی به آئین نامه اجرایی بند ب ماده ۲۹ قانون مراتع اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها با مشارکت تعاونی‌ها، تشکل‌ها و جوامع محلی انجام مب سود و قرار است با مشارکت بهره‌برداران و جوامع ملی در روستاهایی که دارای طرح مرتعداری و مطالعات آبخیزداری هستند، اقدامات اساسی از جمله تهیه بذر مورد نیاز برای اجرای طرح‌های بیولوژیک انجام شود.

اسداللهی یادآور شد: اجرای این طرح‌ها را در ۲ سطح حوزه آبخیز ساج-شاکین و سینک-شیزند و با گونه های ماشک، اسپرس، یونجه، خلر، جاشیر و گیاهان دارویی همچون آویشن ختمی در دستور کار قرار دارد.

بیش از ۶۰ درصد مساحت استان قزوین را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

منابع طبیعی استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان تشکیل می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز