خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم تاکستان در مجلس پیشنهاد داد:

تاکستان به عنوان پایتخت مردمان تات زبان جهان ثبت شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۸۶۵

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است تا نسبت به ثبت تاکستان به عنوان پایتخت مردمان تات زبان جهان اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در شورای اداری استان که در دانشگاه پیام نور شهرستان تاکستان برگزار شد، اظهار کرد: در پیگیری مشکلات مردم شهرستان تاکستان تلاش کردیم و توسعه های خوبی در شهرستان صورت گرفته است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این شهرستان مهجور واقع شده و مدیران ضعیف و منفعت طلب شهر را به چالش کشانده است.

وی اضافه کرد: شهرستان تاکستان از جهاتی مورد ظلم واقع شده و اقتصاد این شهرستان اقتصاد کشاورزی است و در تولید انگور و کشمش جزو ۳ شهر نخست دنیا محسوب می شود؛ با وجود ظرفیت های خوب تولید انگور و دارا بودن باغ انگور، صنایع تبدیلی و فرآوری در تاکستان محدود است.

طاهرخانی یادآور شد: در تسریع طرح های آبرسانی به باغات و زمین های زراعی به ویژه سد نهب را درخواست داریم و با توجه به قابلیت های بالای استان در میراث فرهنگی و گردشگری، لازم است نسبت به ثبت تاکستان به عنوان پایتخت مردمان تات زبان جهان اقدام شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: احداث پژوهشکده مرجع فرهنگ شناسی قوم تات و پرداختن سیمای ملی به این امر را خواستار هستیم.

وی اضافه کرد: از مدیران درخواست داریم تا برای توسعه شهرستان و شهرهای آن تلاش کنند چراکه برخی از شهرهای شهرستان از جمله شهر نرجه و قاقازان نیاز به توجه دارد.

طاهرخانی عنوان کرد: توسعه و ساماندهی محورهای تاکستان، تعریض و تکمیل برخی از محورها از جمله نیکویه را خواستاریم چراکه تاکستان اقتصاد مبتنی بر کشاورزی و صنعتی دارد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: از مسئولان درخواست داریم تا نگاه ویژه به بخش کشاورزی با دارا بودن ۳۰هزار هکتار سطح زیر کشت انگور، به کار گیری صنایع تبدیلی و لزوم پیگیری پروژه ها به ویژه سد نهب صورت بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز