خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری یزد:

پلیس بازوی توانمند نظام در برقراری امنیت است/تاکید بر کنترل ورودی شرقی یزد

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۶۸۸

رئیس کل دادگستری استان یزد با تاکید بر استمرار امنیت و آرامش جامعه با حفظ اقتدار پلیس گفت: پلیس بازوی توانمند نظام در برقراری امنیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا دهشیری در کمیته قضایی و انتظامی استان یزد به مناسبت هفته ناجا، اظهار داشت: نیروی انتظامی یکی از نیروهای اصلی و دخیل در تأمین امنیت است که برای توفیق در این رسالت خطیر، نیازمند کسب اقتدار و جلب اعتماد مردم است.

وی با بیان این نکته که اقتدار با انجام کارهای خشن ایجاد نمی‎شود، تصریح کرد: منشأ همه قدرتها در عالم، خداوند متعال است و عزت و اقتدار از آن ذات لایزال الهی است که پلیس باید با کسب معرفت و معنویت و تمسک به ذات اقدس حق، اقتدار را در درون خود ایجاد کند.

این مقام قضایی افزود: نقش فرماندهان متقی و افسران خدا ترس و درجه داران متعهد در ایجاد امنیت و آرامش برای آحاد جامعه بر کسی پوشیده نیست و باید از آنان تقدیر کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد بر ارتباط صمیمی با مردم تأکید و بیان کرد: پلیس اولین حلقه ارتباط مردم و حاکمیت در مسئله امنیت است و پذیرش مردم و مقبولیت پلیس، پذیرش و اقتدار نیروی انتظامی و حس احترام جامعه نسبت به این نهاد مقدس را رقم می زند.

وی نقش نیروی انتظامی در دوره تحول دستگاه قضایی را مهم و اثر گذار دانست و عنوان کرد: با حضور آیت الله رئیسی در مسند ریاست قوه قضاییه و انجام امور هوشمندانه بر اساس برنامه و اجرای سند تحول قضایی با کار علمی و حرکت جهادی و نیّت خالصانه، پلیس نیز به عنوان ضابط و یک بازوی پر توان در این عرصه می تواند نقش آفرین باشد.

دهشیری با اشاره به ضرورت حفظ امنیت و آرامش مردم، ابراز کرد: برای کاهش جرائم خشن، باید مبادی ورودی استان مورد نظارت و بازرسی بیشتر قرار گیرد.

وی افزود: محورهای ورودی استان از سمت شرق کشور بیشتر مورد نظارت و بازرسی است اما باید محور های ورودی از سمت جنوب و غرب کشور نیز مورد تدابیر امنیتی قرار گیرد.

این مقام قضایی ساماندهی نیروهای ویژه جهت جلب محکومان و متهمان متواری را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمام ماحصل تلاش مجموعه انتظامی و قضایی در تعقیب رسیدگی به پرونده‎ها و اجرای عدالت در اجرای احکام بعنوان آخرین مرحله دادرسی تجلی پیدا می‎کند لذا باید با جلب متهمان متواری وسرعت در اجرای احکام، ضمن کاهش اطاله دادرسی، پرونده‎ها مختومه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز