خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن اقتصاددانان ایران:

یزد بهشت مهاجران برای کسب درآمد و اشتغال است/فرصت های شغلی در اختیار زنان مهاجر

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۶۵۵

عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به داده های مرکز آمار ایران گفت: استان یزد بهشت مهاجران برای پیدا کردن شغل و کسب درآمد از محل کار است.

عباس علوی راد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: مرکز آمار ایران اخیراً در گزارشی به بررسی ویژگی های مهاجران در دوره زمانی ۹۵-۱۳۹۰ به تفکیک استان های کشور پرداخته است.

وی بیان داشت: بر اساس این بررسی ها و داده ها یزد بهشت مهاجران برای پیدا کردن شغل و کسب درآمد از محل کار است به طوری که  فقط ۳/۱ درصد از جمعیت غیر فعال مهاجران به استان یزد دارای درآمد بدون کار هستند.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان اینکه این سهم در کل مهاجران کشور ۴/۹ درصد و در استان البرز ۹/۶ درصد است ادامه داد: این موضوع می‌تواند به این دلیل باشد که مهاجران به استان یزد عمدتا به قصد کسب درآمد از محل کار آمده‌اند و دارایی نقدی و غیر نقدی چندانی با خود نداشته اند.

علوی راد افزود: همچنین نرخ بیکاری مهاجران به استان یزد طی دوره ۹۵-۱۳۹۰ برابر با ۱۱/۴ درصد بوده و این نرخ برای غیر مهاجران (یزدی های اصیل) ۱۲/۲ درصد بوده است.

وی اظهار داشت: بر اساس داده های منتشره از سوی مرکز آمار،  فقط ۳۸/۱ درصد از جمعیت غیر فعال مهاجران به استان یزد خانه دار هستند و این سهم در کل مهاجران کشور ۴۶/۴ درصد است. علاوه بر این، سهم افراد خانه دار از کل جمعیت غیر فعال یزدی های اصیل ۴۹/۹ درصد بوده است.

وی با اشاره به موفقیت نسبی زنان مهاجر عنوان کرد: در واقع زنان مهاجران به استان به طور قابل ملاحظه ای توانسته اند فرصت های شغلی بیشتری را در استان تصاحب و کسب درآمد از محل کار داشته باشند.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران تصریح کرد: به نظر می رسد استان در کوتاه مدت پیرامون پدیده مهاجران به عنوان یک واقعیت موجود، نیازمند ارائه یک لایحه درخواست حمایت از وزارتخانه های مختلف دولت و در میان مدت نیز نیازمند یک راهبرد حساب شده و سازنده خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز