خبرگزاری کار ایران

معاون امور تعاون وزارت کار :

حمایت از بخش تعاون منجر به افزایش تاب‌آوری اقتصاد خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۶۵۰

معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در سفر خود به استان البرز، گفت : رویکردی که ما باید دنبال کنیم حمایت از تعاونی‌هاست؛ زیرا حمایت از بخش تعاون به افزایش تاب‌آوری اقتصاد کمک خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجعفر کبیری در نشستی که با حضور حسین فلاح نژاد سرپرست اداره کل تعاون کار استان و مدیران و روسا وکارشناسان اداره کل البرز صورت گرفت با اشاره به تحریمهای ظالمانه از سوی دشمنان گفت: در شرایطی که کشور با محدودیت ها وتحریمهای سنگین و بی سابقه اقتصادی آن هم به صورت ناعادلانه روبرو شده قطعا از بخش تعاون با ظرفیت های فراوان می توان به درستی استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط فعلی اقتصاد وتحریمها فشار مضاعفی را بر اقشار آسیب پذیر وارد می نماید اظهار کرد : باید تعاونی برای بهبود زندگی مردم تمام ظرفیت خود را بکار گیرند و این امر محقق نمی‌شود مگر با دو رویکرد توسعه شفافیت و نوآوری و معتقدیم توسعه شفافیت باید موثر و پایدار و به صورت سیستمی در همه سطوح ایجاد شود.

کبیری ادامه داد : در بحث توسعه شفافیت کارهای خوبی صورت گرفته و در این راستا سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون برای اولین بار در کشور طراحی گردیده که محوریت ان نظام خود کنترلی هوشمند توسط اعضا بر روی فعالیتهای هیات مدیره  ومدیران عامل است و زیر ساخت مناسب این مهم را محقق می نماید وزمانیکه از تمامی ظرفیت این سامانه استفاده شود برای توسعه شفافیت در بخش تعاون و افزایش اعتماد عمومی و حتی مسئولین نسبت به بخش تعاون گامهای بلندی برخواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص تحقق اهداف نظارتی بخش تعاون در وزارت تعاون کار اظهار داشت : امسال اهداف  نظارتی و حسابرسی را افزایش داده ایم و از همکاران در استانها می خواهیم تلاش نمایند تا از این ظرفیت استفاده شود و قطعا اگر هدایت وراهبری درستی در بخش نظارت انجام گردد با هزینه های کمتری مواجه خواهیم شد و اگر این نظارتها بصورت هوشمند نیز افزایش یابد موجب افزایش اعتماد عمومی نیز خواهد شد.

کبیری افزود: انتشار تمامی قرارداد‌های صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در سامانه شفافیت، قدم دیگر در جهت شفافیت است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: دیگر رویکرد مهم ما، توسعه نوآوری وافزایش بهره وری در بخش تعاون است وبدنبال این هستیم که از تشکیل تعاونی های دانش بینان و تعاونی های نوآور که دانش بنیان نیستند اما اقداماتشان شفاف و نوآورانه است ،حمایت جدی نماییم و از همکاران نیز می خواهیم که این ظرفیت را در استان گسترش دهند .

وی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه های منعقده در وزارت کار در خصوص حمایت از تعاونی های دانش بنیان بیان کرد : دو تفاهم نامه با صندوق نواوری و شکوفایی وهمچنین صندوق حمایت از تحقیقات توسعه صنایع پیشرفته در کشور در راستای حمایت از شرکتهای تعاونی دانش بنیان وبا امکان ایجاد خط تسهیلاتی وضمانتی برای اینگونه تعاونی ها منعقد شد.

کبیری افزود : بر اساس این تفاهم نامه ها امکان تشکیل ، حمایت، توسعه شرکتهای تعاونی دانش بنیان در استانها و نیزالبرز فراهم خواهدشد.

معاون وزیر کار در ادامه با اشاره به سایر فعالیتهای توسعه ای در بخش تعاون خاطر نشان کرد : امسال بدنبال آن هستیم تا بتوانیم در بودجه، توان افزایی  مناسبی در حوزه های تشکیل وتوسعه تعاونیها داشته باشیم.

وی اظهار امیدواری کرد که مجموعه این بسته‌های حمایتی تعاون بتواند روند سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت‌های بخش تعاون را در سطح کشور تسریع کند تا در شرایط اقتصادی فعلی بتوان با استفاده از ظرفیت تعاون از مردم حمایت نمود ومشکلات انان را مرتفع ساخت.

کبیری با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست و نیز تقدیر از فعالیت‌های اداره کل البرز در هفته تعاون امسال گفت: به صورت ویژه مشکلات تعاونی‌ها بویژه تعاونی های دانش بنیان را در استانها دنبال می‌کنیم و به طور قطع با همکاری وتعامل مشترک می‌توانیم به سمت ایرانی سرافراز و توسعه یافته حرکت کنیم.

کبیری در ادامه سفر خود به استان البرز در دانشگاه پیام نور البرز حضور یافت وضمن بازدید از بخشهای علمی و فناوری این دانشگاه گفت :دانشگاه پیام نور یک ظرفیت بسیار خوب دانشگاهی در کشور و بویژه استان البرزاست که می تواند در راستای ایجاد مرکز رشد و نوآوری به منظور حمایت وتوسعه صنایع دانش بنیان و صنایع خلاق بویژه در بخش تعاون گام موثری بردارد و از امکانات این صندوق برای کار و فعالیت علمی دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات بهره مند گردد و امیدواریم این مرکز در این دانشگاه بزودی راه اندازی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز