خبرگزاری کار ایران

سلیمانی احمدی مطرح کرد:

ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۶۲۲

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان در جمع خبرنگاران ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، ناهید سلیمانی‌احمدی در این نشست گفت: دو کتابخانه سیار روستایی در شهرستان‌های بندرعباس و فین روز 13 مهر همزمان با آغاز هفته‌ ملی کودک ارایه خدمات فرهنگی، به مناطق روستایی را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار خرید این 2 کتابخانه سیار روستایی از محل اعتبارات شهرستان بندرعباس تامین شده است، افزود: در حال حاضر 15 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و 2 کتابخانه پستی در بندرعباس و میناب فعالیت دارد که با افزوده شدن 2 کتابخانه سیار تعداد مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان به 19 مرکز افزایش می‌یابد.

سلیمانی احمدی خاطرنشان کرد: کتابخانه سیار با حضور در میان بچه‌های روستاها، علاوه بر امانت کتاب به اجرای فعالیت‌هایی از جمله روخوانی کتاب، شعرخوانی، قصه گویی، کاردستی  و اجرای بازی‌های بومی و محلی می‌پردازد.

دبیر هفته ملی کودک در هرمزگان افزود: به دلیل نبود کتابخانه‌ ثابت ویژه کودکان در شهرستان‌های رودان، بشاگرد، خمیر و پارسیان از فرمانداران این شهرستان‌ها درخواست داریم کانون پرورش فکری کودکان را در رسیدن به هدف‌گذاری‌های خود در حوزه کودکان یاری کنند.

ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک تشریح شد

وی همچنین با اشاره به سهم صنایع غرب و مناطق آزاد تجاری در راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار ابراز داشت: اگر قرار است محرومیتی از کودکان استان زدوده شود صنایع و مناطق آزد نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود باید در کنار کانون پرورش فکری کودکان قرار بگیرند.

مدیرکل کانون استان هرمزگان در ادامه بیان داشت: در هفته‌ ملی کودک ویژه برنامه‌های مختلفی با عنوان‌های جذاب برای کودکان و خانواده‌ها برگزار می‌شود که می‌توان به برگزاری «نشست با موضوع سواد رسانه‌ای و فضای مجازی در پارک علم و فناوری با رویکرد کودک و رسانه» و دیدار نوجوانان با امام جمعه بندرعباس اشاره کرد.

وی ادامه داد: ویژه برنامه دیدار با کودکان  بیمار بستری در بیمارستان، برپایی کارگاه علمی با اداره کل حفاظت از محیط زیست، اجرای ویژه‌برنامه برای کودکان روستایی، اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان در کانون اصلاح و تربیت و برنامه برای کودکان با نیازهای ویژه بخش دیگری از برنامه‌های این هفته است.

سلیمانی احمدی اضافه کرد: برپایی کارگاه فرزندپروری ویژه خانواده‌ها، نمایشگاه دستاوردهای مراکز، ویژه برنامه قصه‌گویی و اعزام قصه‌گو، برگزاری نشست با هنرمندان، اکران فیلم به مدت دو روز در مدارس و پویش هم‌افزایی مربیان خلاق در پارک ساحلی غدیر بندرعباس بخش دیگری از برنامه‌های کانون به مناسبت روز جهانی و هفته‌ ملی کودک در بندرعباس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز