خبرگزاری کار ایران

گلشیرازی مطرح کرد:

افزایش‌حجم صادرات و کاهش نرخ بیکاری در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۴۹۳

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با وجود تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، حجم صادرات کشور نسبت به سال گذشته افزایش و میزان بیکاری کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مسعود گلشیرازی در دیدار با سفیر ایتالیا در ایران ضمن تبیین مزیت‌های اقتصادی استان اصفهان اظهار داشت: افزایش صادرات و کاهش نرخ بیکاری در اصفهان مبین ادامه فعالیت شرکت‌ها و فعالان اقتصادی اصفهان با وجود تحریم‌های موجود است.

وی با تاکید بر این نکته که ایتالیا با وجود تحریم‌ها همکاری خوبی با ایران داشته، ادامه داد: در شرایط تحریم تنها بخش خصوصی می‌تواند به ارتباط بین کشورها کمک کند.

جوزپه پرونه ، سفیر ایتالیا در ایران نیز در این دیدار از علاقه شرکت‌های ایتالیایی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی همچون گذشته خبر داد و گفت: شرایط سخت ناشی از تحریم‌ها برای ما یک چالش بوده و  کوشش خواهیم کرد که بهتر عمل کنیم.

وی افزود: تحریم‌ها به نفع کشورهای اروپایی نیز نبوده و در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا تنها کشوری است که با ایران تبادلات مالی دارد.

پرونه همچنین از افتتاح یک شرکت مشترک ایرانی و ایتالیایی تا دو هفته آینده خبر داد.

در ادامه فرشته امینی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان، از تمایل سرمایه‌گذاران ایرانی برای انجام مبادلات با شرکت‌های ایتالیایی خبر داد و گفت: آشنا نبودن فعالان اقتصادی ایرانی از ضوابط و شرایط موجود در ایتالیا، مانعی برای فعالیت بوده و لازم است با همکاری سفارت ایتالیا، سمینار و برنامه‌های آموزشی به منظور تبادل اطلاعات و آشنایی فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران برگزار شود.

نایب رییس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات در ادامه، طولانی بودن فرایند اخذ ویزا برای ورود به ایتالیا را موجب از دست رفتن زمان شرکت در نمایشگاه‌های این کشور دانست و افزود: لازم است برای فعالان اقتصادی که مایل به شرکت در نمایشگاه‌ها هستند، در کوتاه‌ترین زمان ویزا صادر شود.

در دیدار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با سفیر ایتالیا در ایران بر نقش موثر بخش خصوصی در تعامل کشورها در زمان تحریم تاکید شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز