خبرگزاری کار ایران

صمیمی مطرح کرد:

ظرفیت تولید نساجی کاشمر در صورت افتتاح فاز دوم سه برابر افزایش می‌‌یابد

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۴۲۴

مدیر عامل کارخانه نساجی مدرس گفت: مجموعه نساجی کاشمر در فاز یک، روزانه ۸ تن نخ تولید می کند و در صورت فعال شدن فاز دوم آن، تولید پنبه به بیش از ۲۴ تن در روز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، صمیمی در نشست خبری اولین همایش ملی  پنبه در کاشمر اظهار داشت: خرداد ماه امسال، در جلسه طرح معین های اقتصاد مقاومتی، دو مجموعه فولاد کاشمر در بخش مرکزی و مجموعه نساجی کاشمر در بخش خلیل آباد به عنوان معین اقتصادی منطقه انتخاب  شدند. 

صمیمی درخصوص اشتغال زایی کشاورزی منطقه افزود: باید نگاه‌ها را معطوف به محصولی کنیم که در منطقه بازار آن وجود داشته باشد، دراین خصوص مجموعه نساجی کاشمر در فاز یک، روزانه ۸ تن نخ  تولید می‌کند و در صورت فعال شدن فاز دوم آن، تولید پنبه به بیش از ۲۴ تن در روز خواهد رسید.

صمیمی بیان داشت: منطقه ترشیز دارای پتانسیل هایی از جمله کارخانه نساجی، کارخانه لینترگیری و مرکز تحقیقاتی پنبه در شرق کشور می باشد و خراسان بزرگ بیشترین حجم تولید پنبه را در کشور دارد.

وی ادامه داد: درصورت  استقبال کشاورزان از کشت پنبه با روش های نوین و بذر های اصلاح شده بازار مصرف آن در همین منطقه وجود دارد و تمام محصول آنها را می توانیم خریداری کنیم.

نشست خبری اولین همایش روز جهانی پنبه در منطقه ترشیز کهن در مرکز نواوری ترشیز نوین برگزار شد

 معماریان رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر نیز در تشریح این همایش گفت :توسعه کشت و تولید پنبه با ارتقای کیفیت محصول، بهبود فناوری و انتقال دانش به مزرعه، بررسی زنجیره ارزش از مزرعه تا صنعت، بازرگانی و اقتصاد پنبه و نوسازی و توسعه صنایع جانبی پنبه  محورهای این همایش  نام برد

وی اظهار داشت: منطقه ترشیز به عنوان یکی از مناطق مستعد کشت پنبه از دیرباز معروفیت خاصی در کشور داشته و ایستگاه تحقیقات شرق کشور در کاشمر به عنوان مهم ترین ایستگاه تحقیقاتی پنبه در کشور محسوب می شود.

معماریان پتانسیل های موجود در منطقه ترشیز سبب شده تا مسئولان به فکر احیای مجدد کشت پنبه در کاشمر بیفتند که از جمله این پتانسیل ها می توان به اشتغال ۹۰% مردم به کشاورزی و دامپروری، سابقه فراوان کشت پنبه در منطقه در سالهای نه چندان دور و آشنایی کشاورزان منطقه با این محصول، وجود یکی از مهمترین ایستگاه‌های تحقیقاتی پنبه کشور، وجود کارخانه لینترگیری پنبه و پنبه پاک کنی، وجود و توسعه صنایع نساجی پیشرفته و قطب تولید فرش دستباف اشاره کرد.

 اولین همایش ملی پنبه با حضور ۳۰۰ مهمان داخلی و خارجی، 15 مهرماه در شهرستان کاشمر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز