خبرگزاری کار ایران

با حضور فرماندار؛

اولین سمن گردشگری در شهرستان کاشمر افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۲۸۴

اولین سازمان مردم نهاد گردشگری با عنوان «انجمن یادآوران میراث دیار طرثیث» در کاشمر با حضور فرماندار کاشمر و رئیس اداره میراث فرهنگی کاشمر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، مسلم ساقی در این مراسم گفت: افتتاح این سمن از دو جنبه حائز اهمیت است، ابتدا اینکه تشکیل یک سازمان مردم نهاد اقدام مبارکی است و باید با فرهنگ‌سازی لازم شاهد گسترش این سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف باشیم.

فرماندار کاشمر گفت: اهمیت دوم افتتاح این سمن در کاشمر این است که این سازمان اولین سازمان مردم نهاد کاشمر در حوزه گردشگری است چرا که شهرستان کاشمر هم جاذبه‌های طبیعی و مناطق بکر دارد و هم دارای جاذبه‌های زیارتی متعددی است ضمن اینکه کار گروهی یک کار زیبا و روحیه بخش است.

ساقی افزود: در حوزه گردشگری با هزینه و سرمایه‌های اندکی می‌توان نسبت به ایجاد اشتغال تلاش کرد و این در حالی است که کارآفرینی در حوزه تولید و صنعت، سرمایه‌های زیادی لازم دارد و لذا به همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان تأکید می‌کنم که به عنوان یک حمایت ترجیحی نسبت به حمایت از حوزه گردشگری و به ویژه انجمن مردم نهاد مذکور اقدام کنند.

شایان ذکر است رضا یوسفی  رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان، از مدیران جوان و پویای این شهرستان است که با حضور خود در این شهرستان تحول و شتاب قابل قبولی در حوزه میراث فرهنکی و گردشگری ایجاد کرده و تا کنون ۵ واحد بوم گردی در بخش گردشگری زیبای  کوهسرخ و ۲ واحد بوم گردی در بخش مرکزی ایجاد و تنها وضعیت نامناسب اطراف اداره میراث فرهنگی به دلیل اختلافات حقوقی و مالکیتی و نحوه اجرا سایر ادارات با این اداره حفظ اثار تاریخی و گردشگری چهره ای نامطلوب به خود و شهر داده که امید است با درایت نماینده عالی دولت و از خود گذشتگی به خاطر شهر و مردم ان این مساله پس از سال ها حل و فصل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز