خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراث فرهنگی قزوین:

شیوه بهره‌برداری از گرمابه تاریخی روستای زیاران مشخص می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۲۰۴

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین گفت: وضعیت مالکیت گرمابه تاریخی روستای زیاران در استان قزوین بررسی و شیوه بهره‌برداری از این فضا با راهکارهای قانونی مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، علیرضا خزائلی در دیدار با شهرام احمدپور فرماندار شهرستان آبیک به همراه معاونان اداره کل فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین در روستای زیاران اظهار کرد: بخشی از مرمت گرمابه تاریخی روستای زیاران به اتمام رسیده و فضاهای باقی‌مانده ماده 27 شده و تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: وضعیت مالکیت گرمابه تاریخی روستای زیاران در استان قزوین بررسی و شیوه بهره‌برداری از این فضا با راهکارهای قانونی تا دو ماه آینده مشخص می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین به مبادله تفاهم‌‍نامه بین وزیر نیرو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره و ادامه داد: در این تفاهم‌نامه مطرح شده که در بهره‌برداری از دریاچه‌های طبیعی و پشت سدها می‌توان اقدام لازم را انجام داد که این ظرفیت در استان قزوین وجود دارد که با وزارتخانه در خصوص رودخانه زیاران به توفق رسیده و پروانه بهره‌برداری را صادر کنیم.

خزائلی اضافه کرد: می‌طلبد مسئولان شهرستان آبیک با پیگیری موضوع مذکور و اینکه چه برنامه تفریحی و سرگرمی برای رودخانه زیاران دارند را اعلام کنند و برای رعایت ایمنی باید مسائل لازم را مد نظر قرار دهند و شیوه بهره‌برداری را ارائه دهند تا تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای فروش صنایع دستی جاجیم روستای زیاران می‌توان از ظرفیت مجتمع‌های بین راهی در مناسبت‌های مختلف و ایجاد نمایشگاه‌های صنایع دستی استفاده کرد.

این مسئول تصریح کرد: یک مجوزی که اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین طبق دستور رئیس‌جمهور دارد این است که وزارت جهاد، کشور و راه و شهرسازی موظف شده‌اند زمین رایگان یا با حداکثر تخفیف با اقساط 20 ساله در اختیار وزارت  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار داده تا نسبت به جذب سرمایه‌گذار برای احداث هتل  وتاسیسات گردشگری اقدام لازم صورت گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین افزود: در این راستا در شهر آوج زمینی به مساحت 15 هکتار در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین قرار داده شده تا برای ایجاد تاسیسات گردشگری گام برداشته شود.

خزائلی تاکید کرد: اگر زمین از منابع طبیعی اختصاص یابد، مطلوب‌تر است چرا که اراضی کشاورزی مرغوبیت لازم را برای احداث تاسیسات گردشگری ندارد.

متقاضی هتل 3 ستاره در آبیک

محمدی معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین هم در این نشست گفت: در شهرستان آبیک متقاضی احداث هتل سه ستاره وجود دارد که کارهای اولیه انجام شده و سرمایه‌گذار خوبی هم است.

وی افزود: 1.5 سال پیش یکی ازکارخانه‌داران روستای زیاران اعلام کرد که دارای45 سوئیت است و بلااستفاده مانده و مجوز هتل را درخواست کرده بود که می‌توان در قالب اقامتی، برای این سرمایه‌گذار مجوز صادر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز