خبرگزاری کار ایران

از سوی شهرداری قزوین صورت می‌گیرد؛

احداث سرزمین مشاغل کودک در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۱۳۴

سرزمین مشاغل کودک با هدف حرکت به سمت تحقق شهر دوستدار کودکان در قزوین از سوی شهرداری احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین روز پنجشنبه در خصوص این طرح حوزه مدیریت شهری گفت: طراحی پروژه سرزمین مشاغل کودک در دهکده طبیعت بوستان باراجین در دست انجام است.

وی با بیان اینکه این طرح با رویکرد اجتماعی و به منظور معرفی و آموزش اصول اولیه مشاغل مختلف به خردسالان و کودکان ۳ تا ۱۲ سال تعریف شده است. تصریح کرد: شهر دوستدار کودک شهری است که در آن خواسته‌های کودک در اولویت قرار گرفته و شرایط اجتماعی، فرهنگی و معماری آن همسو با نیازهای موجود بوده و حقوق کودکان در سیاست‌ها، قوانین، برنامه‌ها و بودجه منعکس می‌شود.

وی اضافه کرد: از جمله اهداف حائز اهمیت این طرح آشنایی کودکان با مشاغل مختلف مانند نجاری، باغبانی، مهندسی، پزشکی، مکانیکی، آتش نشانی، فروشگاه، رستوران، شکوفایی علایق درونی کودک و نیز بروز خلاقیت‌های ذاتی کودکان و آشنایی آنان با مدل‌های فیزیکی (ماکت) و وسایل کاری و فناوریهای چند رسانه‌ای است.

این مسئول حوزه مدیریت شهری، ایجاد فضاهای جدید شهری جهت تفریح و سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت در قالب بازی متناسب با سن خود در محیطی متفاوت و ویژه، رونق گردشگری، خلق فضاهایی جهت مکث، تفکر، طرح خلاقانه و طراحی خاص و ویژه ابزارها، مسایل و مبلمان فضا با ابعاد و مقیاس متناسب کودکان را از دیگر اهداف اجرای این پروژه اعلام کرد.

طرح سرزمین مشاغل کودک در محدوده دهکده طبیعت از اراضی بوستان ملی باراجین واقع شده و ابنیه اولیه تعیین شده براساس برنامه فیزیکی برای این پروژه در حدود یک هزار متر مربع است که در قالب فضاهای بازی برای هر شغل و فضای جانبی مورد نیاز پروژه تعریف می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز