خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار قزوین خبر داد:

کاهش 19 درصدی تعدیل نیرو در صنایع استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۹۷۱

میزان تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی استان در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه قبل ۱۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین شامگاه چهارشنبه در نشست فعالان اقتصادی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، افزود: شاخص اقتصادی استان با وجود اعمال تحریم‌ها و شرایط بد اقتصادی مثبت بوده و در سال ۹۷ بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شده است.

 منوچهر حبیبی تصریح کرد: این در حالی است که نرخ بیکاری سال گذشته استان ۱۱ درصد و نرخ کشوری ۱۲ درصد بوده که این میزان در بهار امسال به ۱۰ و ۶ صدم درصد نیز کاهش یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: میزان صادرات سال گذشته استان ۶۴۷ میلیون دلار بود که نسبت به سال ۹۶ با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده است.

 حبیبی میزان سرمایه گذاری خارجی استان را در سال گذشته یک و نیم میلیارد دلار اعلام و تصریح کرد: در سه ماه نخست امسال این میزان ۶۷ میلیون دلار بوده و ۹۹ عنوان فرصت سرمایه گذاری در بخش‌های صنعتی و کشاورزی استان جمع آوری شده است.

وی اضافه کرد: رفع مشکل شرکت کنتورسازی و استفاده از ظرفیت قانون حمایت صنعتی جهت جلوگیری از تعطیلی آن، رفع مشکل معافیت مالیاتی شرکت صنعتی کاسپین بر مبنای تعریف فاصله هوایی جهت محاسبه شعاع ۱۲۰ کیلومتری،  رفع محدودیت اعتبار شیوه تامین مالی تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه برای تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و توسعه واحدهای موجود در قالب بازسازی و نوسازی و واگذاری آنها به استان از جمله مطالبات فعالان تولیدی و کارگری استان است.

 به گفته وی، رفع مشکل واحدهای قطعه ساز خودرو و پیگیری مطالبات آنها از خودروسازان، توجه به مصارف بانک‌های خصوصی در رشد و توسعه استان و نیز توجه به تخصیص و انتقال ارز برای تامین مواد اولیه از دیگر مطالبات صنایع استان قزوین است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز