خبرگزاری کار ایران

رمارم مطرح کرد؛

شورای شهر مشهد از فرصت حضور زائران و گردشگران خارجی استقبال می کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۸۹۰

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد ضمن اشاره به اینکه بر اساس آمار سال 97 حدود 2 میلیون زائر عراقی به مشهد سفر کرده اند، گفت: حضور زائر و گردشگر خارجی یک فرصت است و مدیریت شهری و شورای شهرمشهد از این فرصت استقبال می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، شهناز رمارم در مراسم افتاحیه اجلاس بین المللی و مدل شبیه سازی سازمان همکاری اقتصادی اکو که با حضور تعدادی از سفرای کشورهای عضو اکو، معاون نمایندگی وزارت خارجه در شرق کشور، سفیر اسبق ایران در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد، مدیران کل ارشاد اسلامی و راه آهن خراسان رضوی و معاونان شهردار مشهد برگزار شد، گفت: در دنیای کنونی گردشگری، پذیرش توریست اصلی ترین و جدی ترین منبع درآمد کشورها و شهرهای جهان است.

وی اضافه کرد: شهر مشهد باتوجه به نقش بین الملی و ملی که به دلیل وجود بارگاه منور حضرت رضا(ع) دارد، می تواند از این فرصت که در دنیای شهرنشینی ایجاد شده است استفاده کند.

وی تصریح کرد: توسعه شهرنشینی در جهان و به طبع کشور ما سرعت گرفته که این امر فرصت ها و مشکلاتی جدیدی را به دنبال داشته است و شورای شهر و مدیریت شهری نیز نمی تواند به این موضوع بی توجه باشد.

رمارم با بیان اینکه گردشگری اکنون تنها یک سفر نیست بلکه یک نیاز است و پاسخگویی به این نیاز برنامه ریزی می خواهد، اظهارکرد: شهر مشهد، شهری زائر پذیر است که همین امر کار مدیریت شهری را دو چندان می کند اما ما به این موضوع به عنوان یک فرصت نگاه می کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مشهد یک شهر مذهبی و اسلامی است و در اسلام مهمان حبیب خداست، طبق آمار سال 97 بیش از 2 میلیون زائر عراقی به مشهد سفر کرده اند و این یک فرصت بی بدیل است که شورای شهر و مدیریت شهری از آن استفاده می کند.

وی گفت: برای پذیرایی از زائران و گردشگران خارجی نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم هستیم، البته در این میان عده ای هم به دنبال حاشیه هستند و نمی خواهند ایران روابط خوبی با سایر کشورها داشته باشد و به شایعات دامن می زنند.

رمارم تصریح کرد: شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم و مدیریت شهری تلاش می کنند زیرساخت های لازم را برای میزبانی از زائران وگردشگران خارجی به ویژه از کشورهای عضو اکو فراهم کند. چون معتقدم که می توان با تبدیل مشهد به عنوان منطقه آزاد زیارت و همچنین گردشگری جنگ که در بسیاری از کشورهای جهان به آن توجه شده است با تدوین و ارائه اطلاعات کامل از ایثارگری ها و جانبازی هایی شهدای گرانقدر 8 سال دفاع مقدس قدم های مناسبی را در این زمینه برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز