خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت در شرکت سیمان مطرح کرد؛

رشد اقتصاد کشور سال آینده مثبت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۸۶۹

وزیر صنعت‌، معدن و تجارت گفت: در سال آینده رشد کل اقتصاد کشور مثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا رحمانی در نشست با مدیرعامل شرکت سیمان آبیک در این شرکت که استاندار البرز، سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، نبیل رییس سازمان صمت استان قزوین و دیگر مسئولان البرز هم حضور داشتند، اظهار کرد: در سال‌های گذشته یکی از رشته‌های صنعتی که واحدهای آن رو به رکود بود و به دلایل مختلف همچون صادرات و مباحث دیگر دچار مشکل شده بود، صنعت سیمان بود.

وی افزود: در کل کشور میزان تولید سیمان بیش از پنج درصد افزایش یافته و این صنعت رو به رونق و شکوفایی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در سال گذشته پروژه‌های عمرانی با مشکلات بودجه‌ای مواجه بود که امسال با توجه به مقوله مسکن که آغاز شده و ساخت‌وسازها افزایش می‌یابد روند استفاده از سیمان افزایش و چشمگیرتر خواهد بود.

رحمانی صادرات، قیمت‌گذاری، حمل ونقل و مسائل مختلف دیگر را از عمده مشکلات حوزه صنعت سیمان برشمرد و اضافه کرد: تلاش می‌شود این مشکلات پیگیری و رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه چهارم سال گذشته رشد صنعت منفی 9 بوده؛ این در حالی است که در سه ماهه اول امسال به صفر رسیده و 9 پله منفی را بالا رفته و در سه ماهه دوم پیش‌بینی می‌شود درصدی رشد داشته باشیم که در سال آینده رشد کل اقتصاد ایران مثبت می‌شود.

این مقام مسئول انجمن سیمان را از انجمن‌های فعال دانست و اذعان کرد: کلیات را تفاهم کرده‌ایم و خروجی این صنعت باید تامین نیاز مردم و پیشرفت در عرصه تولید این محصول باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: استان البرز در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش صادرات داشته و در شش ماهه دوم میزان صادرات افزایش هم می‌یابد.

تلاش برای افزایش قدرت خرید مردم

رحمانی با بیان اینکه افزایش صادرات را در دستور کار قرار داده‌ایم،  ادامه داد: در برخی استان‌ها توقع بیشتر در این زمینه داریم که در استان البرز بیش از حد انتظار ما صادرات افزایش داشته است.

وی مطرح کرد: با ورود دانش در عرصه صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان، رقابت‌پذیری در حوزه صادرات افزایش یافته و بیشتر صادرات محصول ساخته شده و تولیدی بوده است.

این مقام مسئول افزود: شاخص بهای تولیدکننده رو به کاهش است و در شهریور ماه امسال نسبت به ماه گذشته رشد قیمت‌ها منفی بوده که روند نزولی قیمت‌ها تداوم خواهد یافت.

وزیر صمت ادامه داد: با توجه به اینکه اقشار کارگران برای ما مهم هستند تلاش می‌شود با کاهش نوسان قیمت‌ها و کاهش قیمت‌ها، قدرت خرید مردم و این قشر افزایش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز