خبرگزاری کار ایران

۴۵۰ نقطه نا ایمن در شهر نیشابور شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۸۶۱

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرستان نیشابور گفت: بیش از ۴۵۰ نقطه نا ایمن در سطح شهر نیشابور شناسائی شد که به دستگاه های مرتبط برای اصلاح آن اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، سیدمهدی حسینی در نشست خبری به مناسبت هفته آتش‌نشانی گفت: طی یک سال گذشته از حدود ۲۰ مکان تجاری در سطح شهر نیشابور بازدید و توصیه های ایمنی لازم داده شد و اماکن تجاری بازار سرپوش و پاساژ قائم جزو مکان‌های پرخطر و ساختمان جهاد دانشگاهی نیشابور به عنوان ساختمان نمونه ایمن و پاساژ امیران به عنوان مکان تجاری نمونه ایمن شناخته شده است.

وی اظهار کرد: ۹۹درصد اماکن اقامتی نیشابور فاقد تاییدیه ایمنی بوده و ۹۰ درصد احداث کنندگان ساختمان ها برای دریافت تاییدیه ایمنی نکات فنی لازم را رعایت‌ نمی کنند.

وی یادآور شد: رفتار حریق در دقایق اولیه وقوع آن متفاوت است به همین خاطر رسیدن به محل حادثه در اولین دقایق حادثه بسیار ضروری و حیاتی بوده و میانگین زمان رسیدن به‌ محل حادثه سه دقیقه می باشد. 

حسینی با تأکید به اینکه بر اساس استانداردها هر محدوده پنج هزار متر مربعی شهر با ۵٠ هزار نفر جمعیت نیازمند یک ایستگاه آتش نشانی است، افزود: هفت ایستگاه فعال در سطح نیشابور کافی به نظر می رسند اما به دلیل گستردگی حومه شهر در مواقع بروز بحران نیاز به اعزام نیرو از سطح شهر وجود دارد که باید با هماهنگی فرماندار و شهردار صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی نیشابور گفت: سازمان آتش نشانی نیشابور با هفت ایستگاه، ٢٨ خودرو سبک و سنگین، ١٣٧ نیروی عملیاتی و اداری فعال است. اما یکی از نیازمندی های اصلی آتش نشانی نیشابور خودرو پله نردبان تخصصی آتش نشانی و خودرو فوماتیک جهت مقابله به حریق‌های گسترده می باشد. 

حسینی اعلام کرد: از ابتدای امسال حدود ۱۸ هزار تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ این شهرستان برقرار شده که از این میزان ۸۷ درصد مزاحم و غیرمرتبط است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین زمان این تماس‌ها در هنگام تعطیلی مدارس است، افزود: ۹۰ درصد سامانه جامع آتش نشانی در ستاد فرماندهی نیشابور با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال راه‌اندازی و این سیستم در استان فقط در مشهد و نیشابور پیاده شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این‌چارچوب با یکپارچه سازی سیستم‌های اداری آدرس تماس گیرنده ها به صورت خودکار نمایش داده می شود و پس از عملیات فرم حادثه به سرعت صادر و بدین ترتیب یک بانک‌ عملیاتی کارآمد ایجاد می‌شود.

وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال یک هزار و ۶۲۶ مورد حادثه حریق و نجات در نیشابور بوقوع پیوسته که از این تعداد یک هزار و ۵۳ مورد حریق و مابقی نجات و امداد بوده است، ادامه داد: در این چارچوب ۶ مورد حادثه غریق و ۲ مورد حادثه تصادف منجر به آتش سوزی خودرو باعث فوت ۶ نفر شده است.

وی اعلام کرد: طی یک سال گذشته ۶۰ درصد مأموریت‌ها در خارج از محدوده شهر و مربوط به آتش سوزی‌های مزارع بوده و طی این مدت ۶ مورد حادثه مرتبط با تانکرهای حامل سوخت بنزین، اسید سولفوریک و گاز مایع در سطح شهرستان نیشابور به وقوع پیوست که ۲مورد منجر به حریق شد.

حسینی در خصوص اینکه تابستان امسال برای ۱۵۰ نفر سه دوره آموزشی در قالب طرح آتش‌نشان داوطلب برگزار شد، یادآور شد: سال گذشته برای اولین بار از این نیروها برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال استفاده شد و از ابتدای امسال برای حدود ۱۱ هزار نفر در سطح ادارات، کارخانه ها، مدارس و مهدکودک‌های نیشابور دوره های آموزشی آتش‌نشانی برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز