خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت در جمع خبرنگاران خبر داد ؛

آغاز نهضت عظیم اکتشاف معادن در کشور/ خودکفایی در تولید پارچه چادری تا 3 سال آینده

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۸۵۱

وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز نهضت عظیم اکتشاف در کشور خبر داد و گفت: فعالیت در عرصه معادن مستلزم سرمایه‌گذاری و تجهیز و فعال کردن معادن است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، رضا رحمانی در حاشیه بازدید از شرکت رضابافت تولید کننده نخ‌های پلی‌استر واقع در شهرستان آبیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش عمده‌ای از پارچه مانند چادر مشکی از خارج وارد می‌شد که بالای 80 درصد واردات است و برنامه‌ای تعریف شد و این شرکت اقدامات خوبی در زمینه خودکفایی آغاز کرده است.

وی افزود: در این شرکت با همکاری دانشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها پارچه چادری تولیدی خواهد کرد که در حد روز دنیا و کشورهایی همچون ژاپن و کره است.

وزیر صمت ادامه داد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده که در وزارت صمت تدوین شده طی 2.5 تا سه سال آینده به خودکفایی 100 درصدی در عرصه تولید پارچه چادری خواهیم رسید که حدود 30 درصد تولید در شرکت رضابافت شهرستان آبیک انجام خواهد شد و 30 درصد از وابستگی کاسته می‌شود.

کاهش یا افزایش نیافتن حداقل 100 قلم کالای پرمصرف

رحمانی درباره کاهش قیمت کالاها اضافه کرد: شاخص بهای تولیدکننده روند نزولی دارد و همین را در شاخص بهای مصرف‌کننده مشاهده می‌کنیم که کاهش قیمت کالاهای مختلف با تاخیر و بازه زمانی دو تا سه ماهه تحقق می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: طبق رصد روزانه حداقل 100 قلم کالای پرمصرف باید گفت که قیمت‌ها یا کاهش داشته و یا افزایش نداشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به حجم تولید گوجه‌فرنگی کارخانه‌ها با تمام ظرفیت کار تبدیل این محصول را انجام داده‌اند که درخواست‌ها برای ایجاد تسهیلات در زمینه صادرات رب گوجه‌فرنگی ارائه شده که حتما با توجه به تولید، قیمت این محصول متعادل می‌شود.

صادرات سنگ‌آهن به زیر 8 میلیون تن رسید

رحمانی اضافه کرد: تا سه سال گذشته، 23 میلیون تن صادرات سنگ‌آهن وجود داشته که سال 97 به زیر هشت میلیون تن رسید؛ سیاست وزارت صمت  جلوگیری از خام‌فروشی است و در داخل علاوه بر ایجاد اشتغال، تبدیل به مالیات بر ارزش افزوده و تولید محصولات می‌شود.

وی فعالیت در عرصه معادن را مستلزم سرمایه‌گذاری و تجهیز و فعال کردن معادن ذکر و خاطرنشان کرد: از سرمایه‌گذاران داخلی  و خارجی در این زمینه دعوت به عمل آمده، جلسات متعددی با نظام بانکی برگزار شده و بازار سرمایه و پول هم اعلام آمادگی شده است.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز نهضت عظیم اکتشاف در کشور اذعان کرد: با توجه به مقوله زمین‌شناسی و کنسرسیومی از شرکت‎‌های بزرگ، از تمام اکتشافی که داشتیم در برخی عرصه‌ها بیشتر سرمایه‌گذاری شده است که در زمینه مس بیش از 500 میلیارد تومان برنامه آورده شده است که طبق فرمایش رهبری در زمینه رونق تولید در این زمینه، گام خوبی برداشته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز