خبرگزاری کار ایران

فرماندار اردکان عنوان کرد:

کاهش 60 درصدی طلاق در اردکان/ضرورت تدوین و اجرای طرح‌های علمی با هدف تحکیم بنیان خانواده

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۷۰۹

فرماندار شهرستان اردکان با بیان اینکه طلاق یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که نتایج آن در سطح خرد متوجه فرد و در سطح کلان متوجه جامعه است گفت: با اقدامات انجام شده آمار طلاق در این شهرستان 60 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهروز شهابی‌زاد در سومین جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان ضمن بیان موضوع طلاق به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی، برهم‌زدن تعادل روحی و روانی انسان‌ها در سطح خرد و کاهش انسجام و یکپارچگی اجتماعی در سطح کلان را اساسی‌ترین پیامدهای طلاق دانست.

وی با تاکید بر لزوم تدوین و اجرای طرح‌های علمی با هدف تحکیم بنیان خانواده گفت: طلاق صرفاً یک موضوع فردی و خانوادگی نیست؛ بلکه تأثیرات مخرب آن کل جامعه را متأثر می‌سازد.

شهابی‌زاد افزود: پیامدهای طلاق در ابعاد مختلف فرهنگی، خانوادگی، اجتماعی و اقتصادی قابل بررسی است که قطعاً سهم زنان در این پیامدها بیشتر خواهد بود.

وی گفت: افسردگی، اضطراب، نگرانی از نوع برخورد اطرافیان، ترس از سرزنش شدن و در بعضی مواقع عذاب وجدان و پشیمانی مشکلات روحی است که زنان را درگیر می‌سازد.

 فرماندار اردکان با اشاره به کاهش حدود ۶۰ درصدی طلاق در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل بر بررسی علل طلاق، یافتن راه‌های کاهش و پیشگیری از طلاق و سپس برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های علمی در راستای کاهش پیامدهای ناشی از آن تأکید کرد.

وی افزود: هرچند شاهد اجرای طرح مشاوره قبل از طلاق هستیم که موارد متعدد سازش زوجین را به همراه داشته؛ اما با توجه به پیامدهای قابل توجه پدیده طلاق تدوین و اجرای طرح‌هایی با هدف تحکیم بنیان خانواده حتی پیش از ازدواج ضروری است.

 شهابی‌زاد با تأکید بر موضوع طلاق عاطفی گفت: گرچه طلاق‌های عاطفی در آمارهای رسمی ثبت نمی‌شوند اما پیامدهای ناشی از طلاق عاطفی را نمی‌توان نادیده گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز