خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت مطرح کرد:

استان البرز جزو 3 استان برتر و پیشرو از نظر ثبت بنگاه‌های اقتصادی/ وارد کردن تکنولوژی از خارج و غفلت از دانشگاه را جبران می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۷۰۶

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با عنوان اینکه استان البرز جزو سه استان برتر و پیشرو از نظر ثبت بنگاههای اقتصادی است، گفت: تا حدود یک ماه پیش البرز از نظر تعداد پروژه های ثبت نام تولید کنندگان رتبه نخست کشوری را کسب کرده بود اما حیف است که با عدم تلاش بیشتر از این امتیاز عقب بماند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برات قبادیان امروز در مراسمی که با عنوان طرح توانمندی تولید و اشتغال پایدار (طرح تاپ) و با حضور استاندار البرز و جمعی از صنعتگران و دانشگاهیان استان البرز برگزار شد، گفت: کشور ما به توجه به وجود سرمایه و ثروت الهی و همچنین با توجه به جمعیت 80 میلیونی از نیروی انسانی رتبه بالایی در دنیا کسب کرده است.

وی افزود: همچنین با پشت سر گذاشتن کشور روسیه از نظر سرمایه انسانی، ایران بعد از آمریکا رتبه دوم را به دست آورده است و این درحالیست که امروزه با مشکل بیکاری و انسان های نیازمند، روبرو هستیم.

قبادیان با تاکید بر اینکه دلیل پیشرفت کشورهای مطرح دنیا، همراهی دانش و تولید است، تصریح کرد: ما در زندگی فردی و اجتماعی از علم بهره لازم را نبردیم و این مهمترین ایراد کار صنعت و تولید در کشور است.

معاون وزیر صمت ادامه داد: طرح تاپ می خواهد در بخش اقتصاد از نیروی انسانی و مواهب الهی به گونه ای استفاده کند که تجربه دیروز را جبران کند لذا با حمایت حاکمیت و دولت در راستای سیاستگذاری درستی حرکت خواهیم کرد.

وی اذعان داشت: تا کنون به اشتباه از تکنولوژی آماده دنیا استفاده کردیم در حالیکه از نیروی نخبه و دانشگاهی داخل غافل بودیم. 

قبادیان با عنوان اینکه استان البرز جزو سه استان برتر و پیشرو از نظر ثبت بنگاههای اقتصادی است، گفت: تا حدود یک ماه پیش البرز از نظر تعداد پروژه های ثبت نام تولید کنندگان رتبه نخست کشوری را کسب کرده بود اما حیف است که با عدم تلاش بیشتر از این امتیاز عقب بماند.

معاون وزیر تصریح کرد: اگر به درستی طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار را درک کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که بدون مغز متفکر نمی توان در رقابت از رقبا پیشی گرفت.

وی با اشاره به اهداف طرح تاپ، گفت: دانشجویان ارشد و نخبه که به سربازی می‌روند می‌توانند بعد از مدت آموزشی در واحدهای خصوصی وارد شوند و تولیدکنندگان و صنعتگران نیز باید از این فرصت و طرحی که کاملا مکانیزم برد- برد دارد، استفاده کنند چرا که طرح به نفع عرضه و تقاضا خواهد بود.

قبادیان ابراز امیدواری کرد که کشور ایران می تواند در راستای تولید و تجارت جزو 3 کشور برتر دنیا باشد به شرط آنکه طرح تاپ به درستی درک شود.

وی در پایان ضمن قدردانی از اصحاب رسانه، 50 درصد از  پیشرفت صنعت و تولید را مرهون تلاش خبرنگاران و رسانه دانست.

معاون وزیر و استاندار البرز در انتهای این مراسم از طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار در استان البرز، رونمایی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز