خبرگزاری کار ایران

رامین ربیعی:

طرح تاپ در جبران عقب افتادگی تکنولوژی و صنعت، موثر است

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۵۷۰

رئیس سازمان صمت البرز از طرح توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار به عنوان طرح موثر در ارتقای تولید و تجارت استان یاد کرد و گفت: برای جبران تکنولوژی و صنعت و تولید، طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار، حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رامین ربیعی در مراسمی که با عنوان طرح توانمندی تولید و اشتغال پایدار (طرح تاپ) و با حضور معاون وزیر صمت و جمعی از صنعتگران و دانشگاهیان استان البرز برگزار شد، گفت: در البرز به‌رغم وجود معادن بزرگ و قابل ملاحظه در بخش ساختمانی، شاهد قطب صنعت و تجارت در این استان هستیم.

وی افزود: در بخش تجارت یکی از مشکلاتی که از گذشته تا کنون ادامه دارد، عدم هماهنگی بین تکنولوژی و تولید در کشور است که باید جدی مورد توجه قرار گیرد.

ربیعی اظهار داشت: این عقب افتادگی می تواند با مشارکت دانشگاهیان و صنعتگران، جبران شود و طرح تاپ این هماهنگی را ایجاد خواهد کرد.

رئیس سازمان صمت البرز، تصریح کرد: برندهای موجود در البرز با این طرح می توانند نیروی انسانی و نیازهای پژوهشی خود را رفع کنند و توسعه دانش بنیان بنگاهها از طریق بهره مندی تحصیلات تکمیلی، تامین اشتغال پایدار کنند.

ربیعی گفت: سربازان نخبه، تحصیلکرده های دانشگاهی و پایان نامه های دانشگاهی می توانند به رونق صنعت و تجارت کمک کنند. 

وی در پایان ادامه داد: زمانی که تولید، رونق بگیرد، تجارت هم به دنبال آن گسترش خواهد یافت لذا لازم است صنعتگران واحدهای صنعتی این طرح را جدی بگیرند و با توجه به حمایت این طرح از طرف سازمان صمت البرز، امیدوارم صنعتگران و تولید کنندگان با استفاده از این طرح، همچنان تاپ و برتر کشور باشند.

طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار با محوریت معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و ستاد کل نیروهای مسلح در سه بخش برای دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند دوران خدمت سربازی خود را در بنگاههای اقتصادی بگذرانند، دانشجویان تحصیلات تکمیلی که تمایل دارند پایان نامه های خود را به صورت مساله محور انجام دهند و اعضا هیات علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی که مایلند در قالب طرح پسادکترای صنعتی فرصت مطالعاتی در بنگاههای صنعتی و معدنی، انجام پروژه های مستقل یا مشترک فعالیت کنند، اجرا می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز