خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان آتش نشانی قزوین خواستار شد:

ضرورت رعایت مقررات ملی ساختمان در اماکن بلند مرتبه استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۳۵۲

قائم مقام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: رعایت مقررات ملی ساختمان در حوزه ایمن سازی اماکن بلند مرتبه در دستور کار دستگاه های متولی قزوین قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، قائم مقام سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در حاشیه برگزاری عملیات تمرینی (مانور) آتش نشانی در برج‌های مسکونی تامین اجتماعی این شهر گفت: ساختمان های بلند مرتبه جزو مناطق آسیب پذیر به لحاظ وقوع حوادث محسوب می شوند و همواره ساکنان آن باید با انواع خطرات موجود در آن آشنا باشند.

قدیر موسی‌خانی افزود: با توجه به افزایش حجم ساخت و ساز اماکن بلند مرتبه در قزوین، خطرات مرتبط با آن نیز افزایش یافته و به همین سبب باید رعایت مقررات ملی ساختمان در حوزه ایمن سازی بیشتر در دستور کار جدی دستگاه‌های متولی از جمله راه و شهرسازی، نظام مهندسی ساختمان و شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از ۲۹ برج احداث شده در قزوین متاسفانه تنها پنج برج موفق به دریافت پایان کار شده‌اند،تاکید کرد: به همین منظور ملاک اصلی برای خریداران واحدهای مسکونی در برج‌ها و بناهای بلند مرتبه نباید تنها زیبایی و یا متراژ آنها باشد بلکه ایمنی و برخورداری ساختمان از تجهیزات آتش نشانی نیز باید ملاک قرار گیرد.

موسی‌خانی یادآور شد: امسال با مساعدت و پیگیری‌های به عمل آمده از سوی شهرداری و شورای شهر، ۱۰ دستگاه خودرو آتش نشانی به ناوگان این سازمان در قزوین افزوده شده و طی ۲ سال آینده نیز ۲ دستگاه نردبان ۵۵ متری نیز به این ناوگان اضافه خواهد شد.

این مسئول آتش نشانی با بیان اینکه برای خاموش کردن آتش تنها تجهیزات از جمله داشتن نردبان‌های بلند مرتبه کارساز نیست، گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته با داشتن ساختمان‌هایی تا ارتفاع ۸۰۰ متر و یا در همین شهر قزوین برج تجارت با ۱۰۵ متر بلندی، هنگام وقوع آتش سوزی شرایط برای خاموش کردن آتش آنچنان که باید وجود ندارد و آموزش ساکنان برای جلوگیری از حوادث و یا مهار آن باید در دستور کار قرار بگیرد.

به گفته وی، ساختمان‌های بالای ۱۶ طبقه نیز باید دارای پد بالگرد باشند تا عملیات امدادرسانی و مهار آتش در آنها آسان تر انجام شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه از ۹ ساختمان تجاری بالای ۲۳ متر در قزوین نیز تنها یک مورد موفق به دریافت پایان کار شده که متولیان امر در این شهر باید به رفع چنین مسایلی بیش از پیش توجه داشته باشند.

موسی‌خانی افزود:در ۶ ماه گذشته ۲ هزار و ۱۴۵ عملیات از سوی این سازمان در قزوین به مرحله اجرا درآمده که یک هزار و ۳۲۸ مورد آن آتش سوزی بوده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز