خبرگزاری کار ایران

کارشناس آموزش و پرورش استان خبر داد:

آغاز انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۲۰۸

انتخابات انجمن‌های اولیا و مربیان در سطح مقاطع مختلف تحصیلی مدارس از امروز سه شنبه آعاز شد و تا ۱۵ مهرماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد حق شناس کارشناس اداره انجمن‌های اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش قزوین روز سه شنبه در خصوص این رویداد گفت: این انتخابات هر سال در تمام مدارس با بیش از ۱۰ دانش آموز استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در هر مدرسه با ظرفیت ۳۰۰ دانش آموز پنج عضو اصلی و سه عضو علی البدل به عنوان انجمن‌های اولیا و مربیان انتخاب می‌شوند و با اضافه شدن هر ۵۰ دانش آموز به این تعداد، یک عضو اصلی دیگر به آن افزوده می‌شود.

حق شناس، مهم ترین هدف از برگزاری این انتخابات را توسعه مشارکت اولیا در زمینه های آموزشی، پرورشی، مالی، عمرانی و علمی و عملی مدارس عنوان کرد و افزود: سال گذشته انجمن های اولیا و مربیان  در ۱۳۰۵ مدرسه استان تشکیل شد و قریب ۹هزار و ۱۳۵ نفر از اولیا به عضویت انجمن ها درآمدند.

وی همچنین گفت: از این تعداد عضو سه هزار و ۹۲۵ نفر زن و پنج هزار و ۲۱۰ نفر مرد هستند.

این مسئول در خصوص مدارک تحصیلی اولیا نیز گفت: سه هزار و 197 تن از این اعضا زیر دیپلم بوده و یک هزار و ۹۰۰ نفر دارای دیپلم، یک هزار و ۷۰۵ نفر دارای فوق دیپلم، یک هزار و ۴۴۷ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۶۰۶ نفر دارای کارشناسی ارشد و ۲۸۰ نفر نیز دارای مدرک دکتری هستند.

حق شناس با اشاره به میزان مشارکت های انجمن ها در مدارس طی سال گذشته، افزود: سال گذشته ۷۰ میلیارد و ۴۸۸ میلیون و ۵۲۱ هزار ریال مشارکت نقدی و همچنین ۳۵ میلیارد ریال مشارکت های غیر نقدی در قالب مهارت های تخصصی اولیا جهت کمک به امور مدارس قزوین جمع آوری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز