خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش یزد خبر داد:

تعیین ضرب العجل برای برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان/ ضرورت همکاری خانواده با مدرسه برای رشد فکری دانش آموزان

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۱۹۰

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان یزد با اعلام تاریخ برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس مقاطع مختلف تحصیلی استان، تشکیل این انجمن را الزامی دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم پیمان‌فر با اشاره به جایگاه انجمن اولیاء و مربیان به عنوان نهاد مردمی تأثیرگذار اظهار داشت: برای گسترش ارتباط دو کانون مقدس خانه و مدرسه طی روزهای هفته جاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان در تمامی مدارس واجد شرایط انجمن برگزار خواهد شد.

وی درباره زمان برگزاری این رویداد خاطرنشان کرد: به منظور انسجام و یکپارچگی در انتخابات مدیران مدارس متوسطه دوم، متوسطه اول و ابتدایی و پیش دبستانی می‌بایست به ترتیب در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هفته آتی به برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان اقدام کنند.

پیمان‌فر با بیان اینکه مهلت نهایی برای مدارسی که دلایل توجیهی آنان توسط مدیر به تأیید اداره آموزش و پرورش منطقه رسیده است تا 10 روز قابل تمدید است اضافه کرد: همفکری و همکاری سازنده بین دونهاد خانواده و مدرسه برای بهبود و ارتقای شاخص‌های نظام تعلیم و تربیت، رشد فکری دانش آموزان از ضروریات است.

وی با تأکید بر این که تشکیل انجمن اولیاء و مربیان در تمامی مدارس اعم از دولتی، غیردولتی، هیأت امنایی، استثنایی، مدارس زیرمجموعه مجتمع های آموزشی، شبانه روزی، نمونه دولتی، شاهد، استعداد درخشان و مراکز پیش دبستانی مستقل الزامی است، افزود: در خصوص مدارس بزرگسالان و مدارس کم جمعیت (کمتر از 10 نفر) که امکان تشکیل انجمن نیست، برابر تبصره یک بند ب ماده 14 آیین نامه اجرایی مدارس، وظایف انجمن این مدارس به عهده مدیر مدرسه است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش یزد افزود‌: در مدارسی که تعداد دانش آموزان 300 نفر باشد، تعداد اولیای منتخب جمعاً 8 نفر خواهد بود که 5 نفر اول عضو اصلی و 3 نفر بعدی عضو علی البدل هستند و به ازای هر 50 نفر دانش آموز یک نفر از اولیاء به اعضای اصلی اضافه می شود.

پیمان‌فر در با بیان اینکه مردم باید بدانند که مشارکت، امری جدی و مستمر بوده و انتظار ما از اولیا حضور در مدرسه و مشارکت ‌آنها در مسائل آموزشی است عنوان کرد: حداکثر اعضای اصلی منتخب در مدارس بیش از 700 نفر دانش‌آموز، 13 نفر خواهد بود.

وی تصریح کرد: پیوند اولیاء و مربیان فرصتی مناسب برای تحقق همکاری میان خانه و مدرسه است که درسایه ارتباط مستمر خانواده با مدرسه، آینده درخشان علمی کشور و فرزندان این مرز و بوم تضمین می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز