خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی به ایلنا خبر داد:

تولید بیش از 70 هزار تن تخم‌ مرغ در واحدهای صنعتی خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۰۳۹

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: امسال بیش از 70 هزار تن تخم‌مرغ در واحدهای صنعتی این استان تولید شده است.

احمد شریعتی در حاشیه سفر به تایباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این شهرستان، اظهار کرد: تولید بالا و مازاد بر میزان مصرف، سبب کاهش قیمت این محصول شده است.

وی افزود: اکنون 15 واحد طیور صنعتی در این استان فعال است و سال گذشته بیش از 80میلیون قطعه طیور در این واحدهای صنعتی، کشتار و به بازار عرضه شد.

شریعتی مطرح کرد: با توجه به اینکه خراسان رضوی یکی از استان‌های موفق در تولید مرغ تخمگذار و تخم مرغ است، در سال جاری هیچ کانون ابتلا به بیماری فوق حاد پرندگان در آن شناسایی نشده است.

وی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر 31 کشتارگاه دام در شهرستان‌های این استان فعالیت دارند که تنها چهار واحد آن به صورت صنعتی کشتار می‌کنند.

وی با اعلام اینکه کشتارگاه‌های صنعتی در مشهد، فریمان، تربت‌جام و نیشابور فعالیت دارند، افزود: سال گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های این استان کشتار شده که ۷۰ درصد آن به صورت صنعتی و مابقی به صورت سنتی صورت گرفته است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر انواع فرآورده‌های خام دامی استان به 50کشور آسیایی، اروپایی و برخی کشورهای آمریکایی صادر و از 28کشور وارد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز