خبرگزاری کار ایران

افزایش ۵۰ درصدی موکب های خراسان رضوی در اربعین امسال

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۸۴۴

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی گفت: این ستاد در مراسم اربعین امسال ۸۷ موکب خدمت رسانی به زائران حسینی در پنج نقطه عراق مستقر می‌کند که نسبت به پارسال ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی اکبر پارسا در نشست خبری با خبرنگاران گفت: از این تعداد ۳۶ موکب در کربلا، ۱۱ موکب در ‌نجف، ۱۵ موکب در کاظمین، ۶ موکب در سامرا و ۱۵ موکب در مسیر نجف به کربلا مستقر می شوند و علاوه بر آن ۲ موکب نیز در مرز شلمچه، یک موکب در مرز مهران و یک موکب هم در مرز  دوغارون استقرار می یابد.

وی اظهار داشت: تعهد و سهم خراسان رضوی بر اساس ابلاغ ستاد اربعین کشور اسکان ۹۲ هزار و ۶۵۰ نفر و تغذیه روزانه ۹۷ هزار و ۸۰۰ نفر است و ارائه خدمات نیز از هفت روز مانده به اربعین تا سه روز بعد از آن به مدت ۱۰ روز ادامه می یابد و همچنین ۳۶ دستگاه نانوایی با پخت روزانه ۱۳۵ هزار قرص نان به زائران اربعین خدمت‌ رسانی می‌کند.

وی افزود: افرادی که مایل به کمک به مراسم پیاده روی اربعین هستند می‌توانند کمک های خود را به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۷۷۷۷۸۸۸ واریز کنند.

وی اظهار داشت: پارسال ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی از خراسان رضوی برای مراسم پیاده روی اربعین جمع آوری شد.

پارسا با اشاره به فعالیت های خراسان رضوی در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه ادامه داد: پروژه اصلی ما توسعه حرم حضرت سیدالشهدا(ع) و ساخت صحن حضرت زینب (س) است که از پارسال آغاز شده است.

وی گفت: از مجموع ۱۶۶ هزار متر مربع این صحن، ساخت ۱۳ هزار و ۸۰۰ متر مربع به خراسان رضوی تعلق دارد و افرادی که مایل به کمک در این زمینه هستند می توانند کمک‌ های خود را به شماره حساب ۰۱۲۰۲۰۰۰۰۰۰۰۰ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۲۹۰۵۲ واریز کنند. 

وی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب اربعین ابعاد بین‌ المللی پیدا کرده و حضرت امام حسین (ع) و معرفت حسینی جهانی شده است. اربعین نشانه ای بزرگی است که پیروزی نهایی جبهه حسینی بر جبهه استکبار را به نمایش می گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز