خبرگزاری کار ایران

مانور مدیریت بحران شرکت گاز در قوچان اجرا شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۷۸۲

مانور مدیریت بحران شرکت گاز قوچان روز دوشنبه با حضور دستگاه‌های عضو ستاد بحران این شهرستان و عوامل امدادی شرکت گاز شهرستان‌های چناران، نیشابور،‌ سبزوار و استان خراسان شمالی به‌عنوان تیم‌های پشتیبان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، فرماندار قوچان در حاشیه این مانور گفت:‌ مانورها می‌توانند در سطوح مختلف اجرایی شوند که مانور سطح A شرکت گاز علاوه بر عملیاتی و تخصصی بودن، آموزشی نیز برای دستگاه‌های عضو مدیریت بحران به‌ ویژه حاضران در این مانور بود.

هادی رجایی نیا هدف از برگزاری مانور و جلسات مدیریت بحران را تمرین و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با بحران واقعی دانست و افزود: یکی از ویژگی‌های بارز این مانور اجرای برنامه‌های تعیین‌شده در موعد مقرر خود و زمان‌بندی مشخص بود.

وی یادآور شد: یکی از اشکالات در مواجه با بحران این است که برخی دستگاه‌ها برای دستگاه‌های دیگر بازدارندگی ایجاد می‌کنند اما در مانور شرکت گاز جلوی این امر گرفته شد و هر کس در محل خود حضور داشت و از بازدارندگی جلوگیری به عمل آمد.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران قوچان گفت: برگزاری تخصصی مانورها و کارگاه‌های آموزشی مدیریت بحران می‌تواند به آگاهی سایر دستگاه‌ها نسبت به وظایف یکدیگر در حوزه حوادث و بحران کمک کند و هر عضو ستاد مدیریت بداند هنگام بروز بحران چه زمانی باید مداخله کند.

رجایی افزود: در هنگام مواجهه با بحران واقعی گاهی قدرت تصمیم‌گیری در لحظاتی از افراد گرفته می‌شود به طور مثال افتادن داربست هنگام برگزاری مانور شرکت گاز و برخورد آن با یک خودرو هشداری برای تمامی دستگاه‌های ستاد مدیریت بحران است که بدانند چه در زمان مانور و چه حادثه واقعی باید تمام احتیاط‌ها را در نظر بگیرند تا جلوی کمک‌رسانی و امداد گرفته نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز