خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان قزوین:

27 عنوان برنامه در هفته ناجا برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۷۶۴

فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: 27 عنوان برنامه در هفته ناجا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سردار مهدی حاجیان روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستادفرماندهی برگزار شد، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس یادآور راه و نهضت عاشورایی حسین (ع) است که در برابر تمام قدرت های مستکبر عالم نشان داد که شعار عاشورایی همچنان زنده است.

وی افزود: اگر مردم امروز ایستادگی کردند این ایستادگی برگرفته از نهضت عاشورایی است؛ پیام انقلاب اسلامی، دفاع مردم از یمن سوریه و پیام ایستادگی و مقابله با ظلم و بیداری اسلامی بود و نقش جمهوری اسلامی امروز در بین الملل یک نقش اثرگذار است.

فرمانده انتظامی استان قزوین یادآور شد: اقدامات خوبی که سپاه انجام داد با هدایت های رهبری بوده و جهان به این نتیجه رسیده است که جمهوری اسلامی با گذشته تفاوت دارد و عالم دوقطبی را تغییر داد و معادلات جهان را به هم زد.

حاجیان یادآورشد: باید هفته دفاع مقدس را مقدس بداریم و نفش بازنشر دستاوردهای آن به سربازان جنگ نرم و در خط مقدم رسانه‌ها برمی گردد و در مجموع می توان گفت که نقش رسانه نقش کلیدی و کاربردی و تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: دو برنامه کلی در پیش رو داریم که برگزاری یادواره شهدای امنیت انتظامی استان قزوین در سالن آمفی تتاتر دانشگاه با هدف ارج نهادن به ایثارگری ها و فداکاری های شهدای حوزه امنیت و نشر اقدامات شهدا در حوزه امنیت پایدار است.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: باتوجه به حساسیت های تعریف شده در نیروی انتظامی، نیروی انتظامی به عنوان اولین خط دفاعی در حوزه مرزی مرزبانان دفاع مقدس است.

حاجیان تصریح کرد: نیروی انتظامی در سه حوزه فعالیت می کند که این حوزه ها شامل، امنیت مرزی، مبارزه با ناهنجاری ها و ناامنی ها و جلوگیری از احساس ناامنی در جامعه و ارائه خدمات انتظامی و ترافیکی و پلیسی در حوزه گذرنامه و نظم و انضباط است.

وی تصریح کرد: در استان قزوین تصمیم به برگزاری یادواره شهدای امنیت کردیم و باید فرهنگ ‌شهادت را در نیروی انتظامی به عنوان فرهنگ کاربردی ترویج دهیم و امنیت جمهوری اسلامی در منطقه مثال زدنی است.

فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: ۲۷برنامه و ۱۵۰زیربرنامه در ۶ شهرستان با شعار «پلیس هوشمند، امین مردم» در هفته نیروی انتظامی برگزار می شود و مشارکت همه مردم را در برنامه ها درخواست داریم و هدف از ارائه عملکرددرخواست مشارکت از مردم است.

حاجیان با بیان اینکه امنیت یک امر عمومی است و پلیس به عنوان نظم دهنده در اجرای قانون حضوردارد، افزود: در حوزه پلیس فتا در کشورهای اول منطقه هستیم و در جرایم سایبری آمارها نشان می دهد که ۸۰درصد از جرایم سایبری را توانستیم کشف کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه ترافیک و پلیس راه نزدیک به ۱۶۷میلیون ترافیک در ۶ماه اول صورت گرفته و در مجموع منفی ۱۲/۶ درصد متوفیان کاهش یافته و در ۶ماه اول سال تعداد تصادفات فوتی منهای ۴۵درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: در هفته نیروی انتظامی انتظار داریم که مردم اگر عملکرد پلیس را مطلوب می بینند آن را تشویق و اگر نقدی هم وجود دارد، بیان کنند.

حاجیان با اشاره به برنامه های هفته ناجا ادامه داد: غبارروبی مزار شهدا در روز پنج شنبه در ۱۱مهرماه، حضورکارکنان نیروی انتظامی در نماز جمعه در ۱۲ مهرماه، برگزاری نشست هایی با شوراها و دهیاران، هم اندیشی با معتمدان و صنوف، آموزش همگانی برای تمام مساجد و مدارس در حوزه مواد مخدر و جرائم سایبری، برگزاری همایش با پلیس و اصناف و اجرای مانورموتورسیکلت های قانونمند، پلیس ترافیک دوچرخه سواراز جمله برنامه های هفته نیروی انتظامی است.

وی افزود: افتتاح سامانه پیامکی ۱۱۰ ویژه افرادی که مشکل گویشی دارند را درنظر داریم.

حاجیان ادامه داد: ایده بنده این است که همه ما در برابر قانون مسوولیم و برای همه ما ناخوشایند است که کسی قانون را رعایت نکند؛ ما به دنبال مشارکت گسترده مردم هستیم که با پلیس همکاری کنند و اگر مردم بی قانونی می بینند آن را به پلیس منتقل کنند تا پلیس برابر قانون در برخورد با بی قانونی اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: هر بی احترامی به قانون در هر زمینه ای اگر از سوی مردم به پلیس اطلاع رسانی شود، آمادگی داریم پس از بررسی حتما اعمال قانون کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز