خبرگزاری کار ایران

نبوی نژاد مطرح کرد:

٣۵ درصد از متقاضیان کار در نیشابور خانم هستند

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۶۵۵

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیشابور گفت: ٣۵ درصد از افراد جویای کار در سطح شهرستان خانم هستند و متوسط سنی متقاضیان کار ٢۵ تا ٣۵ سال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، علیرضا نبوی نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال ٣ هزار و ۸۴ نفر برای اشتغال به این اداره مراجعه کرده اند که برای ۵۸۷ نفر آنها فرصت شغلی ایجاد شد.

وی به فعالیت سه واحد مستقل و دو نمایندگی کاریابی در نیشابور اشاره و بیان کرد: همچنین امسال تاکنون ۷۸۷ نفر از شهروندان نیشابوری در خصوص حقوق و مزایا به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیشابور دادخواست ارائه کرده اند که برای ۴۸۸ مورد از آنها پس از تشکیل پرونده، رأی صادر شد.

وی اعلام کرد: از این تعداد ۱۷۷ فقره پرونده به دلیل اعتراض، به هیات حل اختلاف ارجاع شد و در ۴۸ پرونده نیز طرفین به توافق رسیدند.

نبوی نژاد ادامه داد: شاخص توافق در هیات تشخیص نیشابور ۴۴ ممیز هشت دهم درصد و متوسط زمان رسیدگی ۱۱ روز و در هیات حل اختلاف ۲۷ درصد و متوسط زمان رسیدگی ۱۴ روز است.

وی اظهار کرد: همچنین امسال تاکنون هزار و ۳۸۲ نفر در نیشابور بیمه بیکاری دریافت کرده اند، این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۵ نفر بیشتر است و طی این مدت ۱۸۷ نفر بیکار نیز برای مهارت آموزی به سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیشابور معرفی شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیشابور گفت: سال گذشته ۲۹ میلیارد ریال اعتبار در بخش مشاغل خانگی به نیشابور اختصاص یافت ولی امسال کل اعتبار مصوب خراسان رضوی ۱۰۸ میلیارد ریال برای ۴۰ طرح پشتیبان است، همچنین میزان اعتباری که در این بخش برای نیشابور در نظر گرفته شده هنوز اعلام نشده است.

نبوی نژاد خاطرنشان کرد: ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر از مجموع ۵۵ هزار کارگر شاغل در نیشابور بیمه هستند همچنین ۸۰ تشکل کارگری در این شهرستان فعالیت دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز