خبرگزاری کار ایران

گلایه آتش نشانان از بی‌توجهی مسئولان در گفت وگو با ایلنا :

بچه‌ها بیشتر حواس‌شان به ما هست تا مسئولان/ تعدد سرعت‌گیرها و عدم فرهنگ رانندگی عامل دیر رسیدن آتش‌نشانان به حادثه

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۴۹۴

سرپرست ایستگاه مرکزی آتشنشانی تایباد با گلایه از بی‌توجهی مسئولان شهرستان گفت: همه ساله هفتم مهرماه را به نام آتش‌نشانانی نامیده‌اند که در تمام حوادث از جان خود برای نجات دیگران گذشته‌اند اما روز گذشته ماموران ما چشم به راه یک تبریک بودند.

علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: با توجه به اینکه ایستگاه در مرکز شهر قرار گرفته و فاصله چندانی با ادارات سطح شهر ندارد اما ظاهرا گرفتاری‌ها فرصت این را نداده که امروز به یاد مسولان شهرستان باقی بماند.

وی ضمن تقدیر از شهردار و اعضای شورای شهر تایباد که شامگاه گذشته وقت خود را صرف تقدیر از زحمات آتشنشانان کردند، افزود: اما میان این بی‌مهری‌ها امروز بچه‌های مهدکودک‌های شهر یادشان بود که افرادی هستند و در تمام سال روز و شب خود را با خطر سپری می‌کنند تا جان افراد دیگر را نجات دهند.

حسینی بیان کرد: کسانی که در آتش‌نشانی خدمت می‌کنند خود را برای مقابله با خطر و حادثه آماده کرده‌اند از این رو این افراد با عشق و ایثار برای نجات زندگی همنوعان تلاش می‌کنند. و بی‌شک بی‌توجهی دیگران در عملکرد ماموران نقشی ندارد و این تنها یک گلایه بود تا شاید یادمان باشد آتشنشانی هم مانند سایر مشاغل، شغل است و روزی به این نام در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: روزانه بیش از 50 مورد از تلفن‌هایی که با مرکز 125 در تایباد برقرار می‌شود بیخودی و مزاحمی است در این تماس‌ها یا افراد جوابی نمی‌دهد و یا با فحاشی کردن به ماموران بی‌احترامی می‌کنند و درصدی از تماس‌ها هم اشتباهی برقرار می‌شود؛ اما هیچ یک از این موارد تلاش ماموران را کم نمی‌کند.

حسینی با بیان اینکه بیشتر حوادث منجر به فوت، در ماموریت‌های آتشنشانان برای تصادفات ثبت شده است، اظهار کرد: اکنون 12 نیروی عملیاتی در سه شیفت، یک نفر مسئول آموزش و یک نفر مسئول ایستگاه در این مرکز فعالیت دارند. 

 سرپرست ایستگاه مرکزی آتشنشانی تایباد گفت: ماموریت‌های انجام شده در این ایستگاه از ابتدای امسال تاکنون 206 مورد ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 40 درصد افرایش داشته است. سال گذشته تعداد 245 مورد عملیات‌ آتش‌نشانی در تایباد انجام گرفته است.

وی مطرح کرد: آموزش‌هایی شامل امداد و نجات، علت‌یابی حوادث، دوره‌های8 آموزش ایمنی و آتش‌نشانی (اطفاء حریق) به صورت تئوری و عملی در سال در راستای آمادگی کامل نیروها جهت مهار حوادث برگزار می‌شود.

وی ترافیک شهری، عدم فرهنگ رانندگی و تعدد سرعتگیرها در سطح معابر شهری را از عوامل موثری در دیر رسیدن به محل حادثه دانست و اظهار کرد: همکاری عمومی با مأموران، ازدحام نکردن در محل وقوع حادثه، بازکردن مسیر تردد خودروهای امدادی، اشغال نکردن تلفن اضطراری 125، توجه به توصیه‌های آتش‌نشانان، فراگیری دانستنی‌های لازم  و استفاده صحیح از امکانات اطفای حریق در مراحل ابتدایی نقش موثری در مهارکردن حوادث دارد.

 هفتم مهرماه همزمان با روز آتشنشان شهردار، کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر تایباد به ایستگاه مرکزی رفتند و از ماموران آتشنشانی تایباد تقدیر کردند.

توضیح : عکس خبر مربوط به بازدید کودکان یک مهدکودک در تهران از یک ایستگاه آتش‌نشانی در  نزدیکی خیابان پاسداران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز