خبرگزاری کار ایران

رئیس دادگستری استان خبر داد:

کاهش 3 درصدی طلاق در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۴۰۵

رئیس کل دادگستری استان قزوین از کاهش سه درصدی آمار طلاق در شش ماهه سالجاری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حجت الاسلام نوراله قدرتی رئیس کل دادگستری قزوین در نشست امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بخش کیفری حدود 67 هزار پرونده کیفری در استان وجود داشته که از این تعداد هفت عنوان اتهام، 33 هزار و 800 پرونده را تشکیل می دهد که پنجاه درصد کل پرونده های کیفری است.

وی گفت: این هفت عنوان شامل سرقت مستوجب تعزیر با 7119 مورد و یازده درصد از پرونده ها، توهین به اشخاص عادی با 6960 پرونده، ضرب و جرح عمدی با 5782 پرونده، تهدید با 4699 پرونده، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی بر اثر تصادفات با 3819 پرونده، تخریب با 2714 پرونده و رانندگی بدون گواهینامه با 2707 پرونده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهار کرد: همچنین کلاهبرداری با 2083 پرونده، تهمت و افترا با 2044 پرونده و نگهداری مواد مخدر با 1834 پرونده از دیگر عناوین پرونده های کیفری در مراجع قضایی استان است که در مجموع 26 اتهام، حدود هشتاد درصد پرونده های ما را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: در بخش حقوقی، هشتاد درصد پرونده ها را 22 عنوان اتهام تشکیل می دهد و حدود 42 هزار پرونده حقوقی در شش ماهه نخست سالجاری به دادگاه عمومی وارد شده است.

وی افزود: پنجاه درصد اول این 22 عنوان را هفت عنوان شامل مطالبه خسارت دادرسی با 7542 پرونده، مطالبه خسارت تاخیر تادیه با 3071  پرونده، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی، مطالبه خسارت حق الوکاله، مطالبه وجه بابت چک و غیره، تامین خواسته، اعسار از پرداخت محکوم به است و جمعا 21 هزار و 571 پرونده در این خصوص تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان با اشاره به میزان آمار طلاق در استان گفت: آمار شش ماهه سالجاری نشان دهنده سه درصد کاهش طلاق در استان است و در شهرستان قزوین در بحث طلاق توافقی، 9 درصد کاهش داشته ایم که برابر با 549 پرونده درخواست طلاق است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز