خبرگزاری کار ایران

ایلنا خبر می‌دهد ؛

افزایش لکه‌های نفتی در خلیج فارس/ بعد از خارک و گناوه آلودگی به بندر ریگ رسید/ قلی‌نژاد: در حال پاکسازی هستیم/ باید نگران تلفات آبزیان منطقه باشیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۳۰۷

در حالی که بسیاری از کارشناسان زیست محیطی از نگرانی خود درباره افزایش لکه‌های نفتی در خلیج فارس می‌گویند و نسبت به وضعیت آبزیان منطقه هشدار می دهند، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: آلودگی نفتی جزیره خارک و گناوه در حال پاکسازی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، اگرچه هیچ منبع رسمی در وزارت نفت منشا این آلودگی را ذکر نکرده است اما بسیاری انتشار نفت خام را از تاسیسات خارک و نفت منطقه فلات قاره اعلام کرده که در یکی دو روز گذشته به گناوه  و ریگ هم سرایت کرد‌ه‌است.تنها مدیران کل حفاظت محیط زیست  بندر (گناوه ) در خبری نگرانی خود را از این موضوع ابراز کرده‌‌است اما برپایه خبرهای رسیده به ایلنا هنوز هیچگونه اقدامی جدی در این‌باره از سوی مسئولان مربوط صورت نگرفته است.

فرهاد قلی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: حوادث نفتی در اطراف جزیره خارک طی یک هفته روز اخیر موجب آلودگی سواحل این جزیره شده است.

 قلی‌نژاد با اشاره به لکه‌های نفتی ناشی از نشت لوله های نفتی جزیره خارگ در دریای خلیج فارس و راه یافتن به سواحل بندر گناوه و ریگ افزود: در این زمینه علاوه بر اقدام برای پاکسازی سواحل این 2 بندر از روز گذشته توسط ارگان‌های متولی از جمله فرمانداری و شهرداری ها آغاز شده و این آلودگی در این مناطق گسترده نبوده و به صورت لکه های پراکنده وجود دارد.

وی ادامه داد: پاکسازی آلودگی نفتی در سواحل جزیره خارک نیز توسط متولیان این امر از جمله بخشداری، محیط زیست و سایر ارگان ها در حال پاکسازی نهایی است.

قلی‌نژاد با اشاره به خطرات ناشی از این آلودگی نفتی برای آبزیان دریای خلیج فارس گفت: صددرصد آلودگی نفتی پیش آمده خطراتی برای محیط زیست و آبزیان خواهد داشت ولی خوشبختانه تاکنون تلفاتی براثر این آلودگی گزارش نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: جبران خسارت زیست محیطی آلودگی‌های نفتی در آب های سرزمینی خلیج فارس "سواحل جزیره خارگ" از توابع این استان الزامی است و در حال حاضر این خسارت ها در دست بررسی بوده و بزودی از طریق اداره کل محیط زیست اعلام خواهد شد.

وی بیان کرد: خلیج‌فارس یکی از اکوسیستم‌های کلان و برخوردار از تنوع زیستی ارزشمند است که هرگونه تغییر در شرایط زیستگاهی این اکوسیستم آسیب‌هایی را به آن وارد می‌کند.

قلی‌نژاد ادامه داد: آلودگی‌های نفتی ناشی از سوانح، حوادث و یا نشت و تخلیه مشتقات نفتی در خلیج فارس هر ساله خسارت های فراوانی را به محیط زیست خلیج فارس وارد می‌کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز