خبرگزاری کار ایران

شکارچی متخلف در سرخس دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۳۰۲

رئیس اداره محیط زیست سرخس از دستگیری صیاد غیرمجاز بوشهری توسط یگان حفاظت محیط زیست سرخس خبر داد.

به گزارش خبر نگار ایلنا از سرخس ، موسی غلامزاده در این خصوص گفت :با توجه به گزارش های دریافتی از همیاران محیط زیست مبنی بر حضور یک نفرصیاد غیرمجاز پرندگان شکاری با ارزش و کمیاب (بالابان و شاهین )در منطقه تخته گلداد سرخس، ماموران یگان حفاظت محیط زیست بعد از انجام کارهای اطلاعاتی و اطمینان از صحت گزارش عازم منطقه‌ شدند.

وی با بیان اینکه همه ساله شکارچیان متخلف در این فصل از سایر نقاط کشور در این منطقه حضور می یابند افزود: مامورین فرد متخلف را هنگام خروج  از منطقه دستگیر که از نامبرده یک بهله دلیجه، یک قطعه کبوتر اهلی، یک قطعه یا کریم کشف و ضبط کردند.

رییس اداره محیط زیست سرخس یاد آور شد: با اعتراف متخلف به رو‌ش صید پرندگان شکاری از طریق کوخت(چاله صید پرندگان شکاری) و دام گذاری تور، ماموران را به محل کوخت هدایت که در محل تعداد دو رشته تور و طناب و سایر ادوات صید کشف شد.

غلام زاده اضافه کرد:متخلف طبق دستور قضایی روانه بازداشتگاه شد و به استناد تبصره دو  ماده 13قانون شکار و صید علاوه به محکومیت به جزای نقدی از شصت میلیون ریال تا یکصد میلیون به حداکثر مجازات حبس از نود یک روز تا سه سال محکوم خواهد شد.

رئیس اداره محیط زیست سرخس خاطر نشان کرد: با توجه نقش اکولوژیکی پرندگان شکاری در هرم زنجیره غذایی و نقش بیولوژیکی در کنترل  جوندگان، شکار وصید ویا مرگ اینگونه پرندگان می تواند خسارت جبران ناپذیری به طبیعت منطقه و کشور وارد کند لذا از تمامی شهروندان خواهشمندیم طبق اصل پنجاه قانون اساسی هر گونه تخلف شکار و صید را به اداره حفاظت محیط زیست گزارش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز