خبرگزاری کار ایران

در بوشهر صورت گرفت؛

بررسی بحران سیلاب پیش از بارندگی

asdasd
کد خبر : ۸۱۶۲۱۹

نشست مدیریت بحران و مقابله با سیلاب با حضور مدیران و کارشناسان در شرکت آب منطقه ای بوشهر برگزار شد تا عوامل تشدیدکننده سیلاب مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: بارش های شدید، پوشش گیاهی و دستکاری های انسانی در حریم رودخانه‌ها از عوامل ایجاد سیلاب است.

بهمن گشتاسب افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد سیلاب هایی که از سال 95 تاکنون اتفاق افتاده است به علت دستکاری های انسانی در حریم رودخانه هاست این درحالی است که نباید سیلاب در فاصله زمانی کمتر از 25 سال رخ دهد.

وی گفت: دستگاه های اجرایی نیز به منظور کاهش تلفات جانی و مالی در زمان فصل بارش باید از صدور مجوز ساخت تیرچه بلوک در مسیل رودخانه ها خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان نیز گفت: پیش‌بینی‌ها در شهریور نشان می‌دهد میزان بارندگی‌ها در ماه‌های مهر، آبان و آذر نسبت به میانگین کشور کمتر است و در آذرماه نسبت به دوماه دیگر هنوز پایین‌تر است.

زهرا راستگو افزود: پیش‌بینی‌های فصلی اول هر ماه به روزرسانی می‌شود و احتمال اینکه در این برآوردها تغییراتی حاصل شود وجود دارد.

وی گفت: هرچه به زمان فصل بارندگی ها نزدیک تر می شویم دقت گزارش های هواشناسی هم بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز