خبرگزاری کار ایران

آیت الله ناصری مطرح کرد:

انتقاد امام جمعه یزد از بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی/ دانشگاه باید دانشجویان کارآفرین تربیت کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۹۳۸

نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی به ویژه در یزد گفت: دانشگاه باید به گونه ‌ای باشد که دانشجویان، کارآفرین فارغ التحصیل شوند.

به گزارش ایلنا، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار با رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا ولایت کشور اظهار داشت: اساسی‌ترین کار در انقلاب، تحول بزرگ در آموزش و تربیت بود، که حضرت امام خمینی(ره) از ابتدا بر این موضوع تاکید داشتند و به شهید مطهری و شهید باهنر سفارشات زیادی به این موضوع داشتند.

وی با بیان اینکه تحول مد نظر امام خمینی(ره) متاسفانه در کشور حاصل نشد گفت: حضرت امام در ارتباط با دانشگاه‌ها اقدامی کردند و با تشکیل شورای انقلاب فرهنگی قدم‌هایی برداشته شد ولی در ارتباط با آموزش و پرورش هنوز کار خاصی انجام نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: این سیستم آموزشی سبب شده که دانش‌آموزان به صورت سطحی مسائلی را حفظ کنند و هیچ تفکری در علومی که یاد می‌گیرند انجام ندهند و با همین شرایط وارد دانشگاه شوند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید متخصص متعهدی که خود کارآفرین باشد به جامعه تحویل دهد گفت: الان متاسفانه شرایط برعکس شده و دانشگاه‌های ما به جای اینکه کارآفرین به جامعه تحویل دهد، بیکارانی تربیت می‌کند و همین موضوع سبب شده که بیشترین بیکاران در یزد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشند.

امام جمعه یزد تفکر، تعقل و تعهد را سه موضوعی دانست که نیاز امروز جامعه علمی کشور است، گفت: تعهد به واسطه تربیت دینی به وجود می‌آید و تا این سه موضوع وارد جامعه نشود نمی‌توان انتظار رفع مشکلات داشته باشیم.

بنابرگزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه، وی افزود: موضوع بسیار مهمی که در ارتباط با این سه عنصر وجود دارد این است که اگر تخصص و تفکر وجود داشته باشد ولی تعهد نباشد، دانشجویان پس از اینکه در کار خود تخصص پیدا کردند، به دلیل حقوق بالاتری که در کشورهای خارجی می‌توانند دریافت کنند، به کشور خود پشت کرده و مهاجرت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بر ضرورت کادرسازی برای آینده انقلاب تاکید کرد و افزود: ما باید به بحث کادرسازی توجه ویژه داشته باشیم و نسبت به این موضوع اقدام لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز