خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی یزد:

مرغداران بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان را مخفی نکنند

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۹۲۸

مدیر کل دامپزشکی استان یزد ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را توانمند دانست و گفت: مرغداران بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان را مخفی نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اکبر حدادزاده این بیماری به طور ناگهانی در گله انتشار می‌‌یابد و در صورتی که از سوی مرغداران مخفی شود، باعث ایجاد خسارات اقتصادی فراوان می‌‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به رسالت مهم دامپزشکی در حفظ بهداشت عمومی جامعه و سلامت شهروندان، ایجاد سد دفاعی در مقابل بیماری‌‌های مشترک و پیشگیری از شیوع بیماری‎ها، توسط دامپزشکی صورت می‌‌گیرد.

حدادزاده تصریح کرد: شرایط خاص استان یزد همچون وضعیت خشک و کویری و قرار گرفتن در چهارراه مواصلاتی که باعث افزایش میزان تبادلات در این استان می‌‌شود، از فاکتورهای مهم خطر در بروز بیماری‌‌های مشترک و افزایش حساسیت کار دامپزشکی یزد است.

وی افزود: در حال حاضر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از جمله بیماری‌‌های تأثیرگذار در حوزه اقتصادی و اجتماعی است که با ساماندهی واحدهای غیراستاندارد، تعیین تکلیف واحدهای غیرمجاز، کنترل طیور بومی و اطلاع رسانی به مرغداران در حال پیشگیری است اما نیل به این مهم با رعایت اصول بهداشتی توسط مرغداران میسر می‌‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم امنیت زیستی و رعایت اصول بهداشتی در حفظ صنعت مرغداری، خواستار توجه جدی مرغداران به این مهم به منظور جلوگیری از صدمات بهداشتی و اقتصادی به جامعه شد.

مدیر کل دامپزشکی استان، آنفلوانزا را یک ویروس توانمند معرفی کرد که خود را با علائمی همچون بی حالی شدید، پژمردگی و دور هم جمع شدن گله، سیاه شدن و خونریزی تاج، ریش و ساق پا، افت ناگهانی و شدید تولید تخم مرغ روزانه، علائم تنفسی حاد و کاهش شدید مصرف دان نشان می‎دهد.

به گفته وی، این بیماری به طور ناگهانی در گله انتشار می‌‌یابد و باعث تلفات با روند افزایش در گله می‌‌شود و در صورتی که از سوی مرغداران مخفی شود، باعث انتشار در استان و ایجاد خسارات اقتصادی فراوان می‌‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز