خبرگزاری کار ایران

شیری نامزد تصدی شهرداری قزوین بیان کرد:

دست شورا و شهرداری قزوین تا آرنج در جیب مردم است/ اجرای کمیسیون ماده 100 با برنامه کارشناسی شده/ استفاده از هر دو جناح در مدیریت شهری

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۸۹۹

غلامحسین شیری کاندیدای صندلی شهرداری قزوین گفت: در حال حاضر، دست شورا و شهرداری قزوین تا آرنج در جیب مردم است و برای پیشبرد اهداف شهری باید دست از جیب مردم کشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، پارلمان شهری قزوین شامگاه شنبه درحالی برگزار شد که سه تن از نامزدهای تصدی مدیریت شهری قزوین جهت ارائه رزومه کاری و ارائه برنامه های خود به ایراد دیدگاه های خود پرداختند.

 غلامحسین شیری سومین نامزد تصدی شهرداری قزوین در آغاز سخنان خود بیان کرد: برای رشد هر سازمانی نیازمند هدف گذاری هستیم و قطعا در این مسیر استراتژی هایی بیان می شود که با موانعی مواجه خواهد شد.

وی گفت: ما تا سه ماه آینده باید در مدیریت واپس گرا پیش برویم تا اصلاحات انجام شود و سپس وارد مدیریت درجا شویم و پس از طی این مرحله، می توانیم وارد مدیریت تحول شویم و باید بودجه موجود شهرداری را طوری برنامه ریزی کنیم که در اردیبهشت ماه به مدیریت تحول برسیم و این امر با تعامل شهردار، شورای شهر و 35 مدیر دستگاه اجرایی میسر خواهد بود.

برنامه شما برای  بدهی شهرداری چیست؟

حکمت اله داودی رئیس شورای شهر قزوین در پرسش از شیری بیان کرد: یکی از چالش های شهری، بدهی موجود شهرداری است. برنامه شما در این خصوص چیست؟

شیری در پاسخ به این سوال عنوان کرد: چهارصد میلیارد تومان بدهی شهرداری، کم کم به وجود آمده و در زمانی که بودجه بسته می شد می توانست برای این امر اعتباری جذب شود. از طرفی باید هزار میلیارد تومان برای برنامه سال آینده داشته باشیم که این امر نیاز به تعامل و همفکری با یکدیگر دارد.

وی افزود: متاسفانه فعلا شهرداری و شورا هر دو دستشان تا آرنج در جیب مردم است و اگر بخواهیم به اهداف شهری برسیم باید یک دستمان را از جیب مردم بیرون بکشیم. در حال حاضر از محل املاک می توانیم به درآمد برسیم. رانت هایی که در زمینه زمین خواری وجود دارد در همین شورا می تواند از بین رفته و درآمد حاصل از این اراضی به مردم و خدمات دهی به آنها صرف شود.

در ادامه حق شناس دیگر عضو شورای شهر قزوین در پرسش از شیری عنوان کرد: زمان دقیق بازنشستگی شما چه تاریخی است؟ که شیری بیان کرد: در آبان ماه 1400 زمان بازنشستگی بنده بوده و دوران خدمت من به پایان می رسد.

شهرداری مجری مصوبات شوراست

مهدیه السادات قافله باشی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر در پرسش از شیری اظهار کرد: به استفاده از نیروی جوان و بانوان در مدیریت شهری چقدر اعتقاد دارید؟

شیری در پاسخ به وی عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف ما در کشور این است که مدیران ما نیروسازی نمی کنند. اگر روی جوانان و بانوان سرمایه گذاری نکنیم باخته ایم. نیروهایی که تجربه کاری دارند باید در راس امور برنامه های شهری قرار گیرند.

وی افزود: شهردار مجری مصوبات شورا می باشد. برخی برنامه ها بلندپروازانه است و این برنامه های بلندپروازانه در ذهن هر کسی نمی گنجد. اگر ما با مردم باشیم تمام امور انجام می شود. کارهای بزرگ به دست بزرگان قابل اجراست مشروط به اینکه به این امر اعتقاد داشته باشیم. به شورای شهر اعتقاد زیادی دارم. معتقدم در شورای هشتم یا نهم به دموکراسی می رسیم مشروط بر اینکه باهم باشیم.

باغستان باید حفظ شود

در ادامه مهدی عبدالرزاقی در پرسش از شیری عنوان کرد: برنامه شما برای باغستان ها، کمیسیون 100، گره های ترافیکی با توجه به بافت قدیمی شهر و تلفیق پلاک های تاریخی، موضوعات منظر شهری و آشفتگی سیمای شهری و ادامه پروژه پل امام رضا(ع) چیست؟

شیری در پاسخ بیان کرد: در خصوص باغستان های قزوین، شعار زیاد داده شده است. باغستان قزوین به عنوان بالاترین میراث ما باید حفظ شود. ما برای توسعه شهر قزوین مشکل زمین نداریم اما باید به باغستان خون جدید تزریق شود.

وی در خصوص کمیسیون 100 خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده 100 یک معضل بزرگ اجتماعی است که باید برای اجرای آن با برنامه کارشناسی شده وارد عمل شد.

شیری در بحث درآمد پایدار شهری گفت: این بحثی است که باید همه باهم در مورد ایده هایی که وجود دارد به نفع مردم و نیز درآمدزایی شهرداری اقدام نماییم.

وی در بحث گره های ترافیک شهر قزوین گفت: این امر به راحتی حل شدنی نیست و در مطالعات انجام شده نقطه ضعف های زیادی وجود دارد. در بحث ترافیک پیشنهاد شده بود که طرح متروی قزوین تا محمود آباد ادامه یابد که این پیشنهاد برنامه آینده ما در خصوص کاهش ترافیک شهری است.

نامزد تصدی شهرداری قزوین در بحث بافت فرسوده اضافه کرد: همه اختیارات دست شهردار و شورای شهر نیست. ما در اجرای بافت های فرسوده خیلی عقب هستیم و لازم است تا با تهران مذاکراتی در این خصوص در جذب بودجه داشته باشیم.

شیری در خصوص سیما و منظر شهری گفت: بافت فرسوده کل قزوین و تاریخ آن باید یک سیما داشته باشد و طبق معماری هزار سال پیش حفظ شود و در قسمت جدید شهر باید بدنه بدنه وارد عمل شویم.

وی در بحث ادامه پل امام رضا(ع) افزود: یکی از نقاط ضعف قزوین نداشتن کمربندی است. ما مرکزی هستیم که ترافیکش پخش می شود و مهندسان مشاور بهترین کمربندی قزوین را طراحی کردند. ما باید به جای ایجاد هزینه، با فشار به دولت هفتاد درصد از دولت جذب اعتبار کنیم وگرنه هرگز شهر قزوین، نمی تواند ترافیک را انتقال دهد و پل امام رضا(ع) نیز یکی از این موارد است.

در ادامه سیده منیره قوامی در پرسش از شیری عنوان کرد: بزرگترین قوت مدیریت شهری چیست؟ مهندس شیری در پاسخ به این سوال مطرح کرد: پروژه هایی که در شهر قزوین انجام می شود، بر اساس قانون باید پیوست زیست محیطی داشته باشند که بارها به شهردار متذکر شده ایم، برنامه شما در این خصوص چیست؟ کاری که شورا مصوب کرده باید کامل انجام شود. سیستم های نرم افزایی قوی شده و اگر برای هر پروژه پیوست زیست محیطی و فرهنگی نداشته باشیم موفق نخواهیم شد.

دقیقی، دیگر عضو پارلمان شهری قزوین در پرسش از شیری بیان کرد: در حوزه فرهنگ و ورزش چه برنامه هایی دارید؟ در دوسال گذشته هیچ سرمایه گذاری برای این امر وارد شهر نشده، برنامه های شما چیست؟

شیری در پاسخ به دقیقی عنوان کرد: باید از محل املاک بتوانیم درآمد زایی کنیم اما نباید فضای سبز را از بین ببریم. باید خلق پول کنیم که این امر در سایه وحدت امکان پذیر است. در بحث فرهنگی و ورزشی می توانیم از این راه برنامه های مناسبی را طراحی کنیم.

احد چگینی دیگر عضو شورای شهر قزوین در پرسش از شیری عنوان کرد: عملا دو برنامه برای سال 99 باید برنامه ریزی شود، برای این دوسال باقیمانده از فعالیت شورای شهر قزوین، چه برنامه خاصی دارید؟ پروژه های شاخصی که بتواند یک رزومه قوی برای شورای شهر و شهرداری در طی دوسال باقیمانده ایجاد نماید، چیست؟ که پاسخ به این سوال به صحن غیرعلنی شورا موکول شد.

شایسته سالاری مهم است

در ادامه فصیحی رامندی در پرسش از شیری بیان کرد: اگر شما شهردار شوید با جریان های سیاسی که در مدیریت شهری تاثیرگذار هستند، چه تعاملی خواهید داشت؟

شیری پاسخ داد: هر شهرداری که از سوی شورای شهر فعلی انتخاب شود در اصل از طریق اصلاحات انتخاب شده اما بحث شایسته سالاری بسیار مهم است. می توانید عملکرد مرا از استان هایی که در آنها فعالیت داشتم بپرسید. من از هر دو جناح اصلاح طلب و اصول گرا و حتی از بین اهل سنت در مدیریت شهری استفاده کردم. زیرا به شایسته سالاری اعتقاد دارم. خط قرمزهایی همچون سلامت و پاک دستی، تکریم ارباب رجوع عواملی هستند که موجب پایداری مدیریت شهری می شوند.

زهرا یوسفی در ادامه گفت: بانوان به برکت انقلاب اسلامی وارد دانشگاه و محیط کار شدند اما رشدی که انتظار آن را داشتیم اتفاق نیفتاده است. در یک دوره ای در برنامه نامزدهای انتخابی، صحبت استفاده از جوانان و بانوان مطرح شد اما عملا پس از کسب منصب این امر اجرایی نمی شد.

شیری بیان کرد: بانوان ما بعد از انقلاب از جایگاه خوبی برخوردار شدند و در رده های مدیریت میانی ادارات نیز در جایگاه های مناسبی قرار گرفته اند، اما در امور شهرداری آنچنان که باید نمی توانند موفق باشند و مناسبتر این است که از ظرفیت بانوان در دستگاه هایی همچون آموزش و پرورش استفاده شود.

در پاسخ به این صحبت شیری، زهرا یوسفی عنوان کرد: ما می خواهیم دیدگاه دختران جوان را نسبت به آینده مشخص کنیم. هیچ منع قانونی و شرعی وجود ندارد و فقط به دیدگاه مدیر ارشد سازمان بستگی دارد. باید شایسته سالاری انجام شود. اگر یک مدیر دیدگاه یکسان نسبت به دو جنس زن و مرد داشته باشد می تواند توانمندی ها را در الویت انتخاب خود قرار دهد.

این عضو شورا گفت: برای ما مهم است مدیری که وارد شهرداری می شود دیدگاه مثبت نسبت به استفاده از ظرفیت زنان داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز