خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران:

مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی به خوبی ظرفیت بخش خصوصی را به کار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۸۱۳

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، ظرفیت بخش خصوصی به خوبی به کار گرفته شده و پروژه های اقتصادی بر این اساس تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، نیره پیروزبخت در جلسه شورای استاندارد استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: براساس آمارهای رسمی، گردش مالی محصولات حلال در دنیا سالانه حدود 2500 میلیارد دلار است اما سهم کشورمان از این رقم بسیار ناچیز است.

وی افزود: در اساسنامه موسسه جهانی حلال، مسئولیت اعطای نشان حلال به محصولات تولیدی برعهده سازمان استاندارد هر کشور گذاشته شده است و بر این اساس در ایران اعطای این نشان صرفا توسط سازمان ملی استاندارد انجام می گیرد. 

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه به موضوع استاندارد سازی آسانسورها اشاره کرد و گفت: برای ساختمان های تجاری و دولتی به جهت اهمیتی که وجود دارد حتما باید استاندارد های لازم در آن ها رعایت شود. 

وی ادامه داد: اگر برخی می گویند کشورهای دیگر استانداردهای ما را قبول ندارند به این دلیل است که هر کشوری بر اساس مقتضیات خودش شاخص های استاندارد سازی را مشخص می کند.

پیروزبخت در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید از مرحله استانداردسازی عبور کرده و به سمت ارتقای کیفی محصولات حرکت کنیم، گفت: هنوز ما در کشور به دنبال استاندارد کردن محصولات و فرآیندها هستیم در حالی که اکنون باید از مرحله استانداردسازی گذشته و به دنبال ارتقای سطح کیفی باشیم.

وی در خصوص موازی کاری های موجود در حوزه استاندارد بین سازمان ملی استاندارد و دستگاه های مختلف از جمله وزارت بهداشت، اظهار کرد: هر چند بسیاری از اختلاف نظرها در حوزه استاندارد سازی رفع شده است اما در عین حال باز هم برای رفع موازی کاری ها آمادگی داریم با دیگر دستگاه ها تعامل داشته باشیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران بیان کرد: برخی از سازمان ها و صاحبان صنایع با فرآیندهای قدیمی سازمان استاندارد عجین شده اند درحالی که رویکرد جدید این سازمان هم باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز