خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی استان خبرداد:

کمبود اعتبار دلیل کندی احداث جاده در استان چهارمحال وبختیاری

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۷۳۵

مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال های گذشته به دلیل تخصیص اعتبار کم، پیشرفت پروژه‌ها به کندی صورت می‌گرفت.

به گزارش ایلنا، داریوش حسینی در این باره اظهار داشت:  در سال ۹۷ تمامی راه‌های استان براساس چهارخطه مورد مطالعه قرار گرفت و بعد از مطالعات انجام شده چندین پروژه بزرگ در این استان تعریف شد و با تلاشی که صورت گرفته همه این پروژه‌ها اعتبارات ملی برای آنها درنظر گرفته شد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان چهارمحال و بختیاری افزود: یکی از این محورها محور شهرکرد به شلمزار و نهایتا کارون چهار-  ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شد که در حال انجام است.

به گفته وی عدم تخصیص به موقع باعث شده که پروژه‌های  راه پیشرفت کندی داشته باشند.

وی افزود: از مشکلات دیگر تملک زمین‌های پروژه‌های راهسازی است که در این سالها دولت  به دلیل تحریم و کمبود اعتبار از اوراق مشارکت استفاده می‌کند، این اوراق باید در بورس  تبادل انجام شود که همین باعث شده که کشاورزان از قبول اوراق مشارکت خودداری کنند.

وی اظهار داشت : باتوجه به اینکه اوراق بروز و سریع در بورس قابل تبدیل به پول است از فعالین عرصه خبر می‌خواهیم که نسبت  به فرهنگسازی این موضوع اقدام کنند.

وی با اشاره به مسیر اصلی شلمزار گفت: این پروژه باید جهارخطه شود که امسال برای این پروژه ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که تاکنون ۳۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گفته وی تونل چارطاق لردگان که ارتباط ۳۰ روستا با أین تونل  به طول ۴۳۰ متر آسانتر و گردنه چارطاق حذف خواهد شد.

حسینی از تصویب جانمایی ایستگاه قطار استان چهارمحال وبختیاری خبر داد وگفت: درکار گروه توسعه  کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش و محیط زیست چهارمحال و بختیاری میدان  پس از برررسی مکان‌های پیشنهادی  ورودی شهرکرد به عنوان ایستگاه قطار این استان تعیین شد.

وی درباره جاده شلمزار افزود: با اعتباری که سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان درخصوص تملک زمین‌های این پروژه اختصاص یافت امیدواریم در روند احداث این جاده تسریع صورت گیرد.

مدیرکل راه وشهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: برای کاهش ترافیک مرکز استان کمربندی شمال شهرکرد در حال اجرا بوده که تاکنون ۷۰ درصد پییشرفت فیزیکی داشته است که با طول ۶ کیلومتر و  در حال آسفالت ریزی به طول ۳ کیلومتر در حال انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز