خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد:

حفاران غیرمجاز در ارتفاعات باستانی یوان زمین گیر شدند

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۳۴۲

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه از دستگیری یک باند حفاری غیر مجاز در ارتفاعات یوان خبر داد.

به گزارش ایلنا، امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: شامگاه پنجشنبه ۴ مهرماه با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج)، یگان حفاظت و حراست اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه و نیروی انتظامی استان یک باند شش نفره که در غار‌های استان اقدام به تخریب و حفاری می‌کردند، دستگیر شدند.

قادری افزود: این عملیات پس از رصد اطلاعاتی روز گذشته با موفقیت انجام پذیرفت.

وی ضمن تقدیر از سربازان گمنام امام زمان عج، پرسنل یگان حفاظت و حراست اداره کل و نیرو‌های خدوم انتظامی، بیان کرد: در این عملیات اسباب و اداوت حفاری از این افراد بدست آمد.

لازم به ذکر است مجموعه غار و پناهگاه صخره‌ای یوان یکی از بزرگترین پناهگاه‌های صخره‌ای در بررسی‌های انجام یافته در شهرستان کرمانشاه محسوب می‌شود که حاوی رسوبات عمیق باستانی است.

طول دهانه این پناهگاه به بیش از ۵۰ متر، ارتفاع آن نیز بیش از ۴۰ متر است و یک تالاب طبیعی نیز در فاصله ۸۰ متری این مکان قرار گرفته است که در جذب جوامع انسانی به این مکان بسیار موثر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز