خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

استان‌های شمالی منتظر بارش‌های گسترده باشند/ وزش باد شدید در شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۳۲۷

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور از وقوع بارش های وسیع در استان های شمالی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد اصغری در باره شرایط آب و هوایی کشور طی روز‌های آینده افزود: برای استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب فارس و ارتفاعات شمالی بوشهر وقوع رعد و برق، رگبار و بارش‌های پراکنده پیش بینی می‌شود که البته بارش‌ها می‌تواند در حد آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه‌های فصلی آن مناطق باشد.

وی گفت: در ساعات عصر امروز سواحل دریای خزر هم بارندگی خواهند داشت که بارش‌ها تا اواسط هفته آینده ادامه پیدا می‌کند.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: هموطنان ما از عصر فردا در آذربایجان شرقی، اردبیل و آذربایجان غربی باید منتظر بارندگی‌ها باشند.

اصغری با بیان اینکه برای مناطق شمالی کشور بارش‌های بیشتری پیش‌بینی می‌شود، گفت: برای این مناطق، شرایط طوری خواهد بود که ما به زودی اطلاعیه و اخطار صادر خواهیم کرد.

وی افزود: در روز‌های یکشنبه و دوشنبه میزان سرعت وزش باد در شرق کشور افزایش پیدا می‌کند و در خیلی از مناطق از جمله تهران ذرات معلق گرد و غبار در فضا منتشر می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: سواحل جنوبی کشور علاوه بر وزش باد، هوای مه آلود خواهند داشت که ممکن است برخی پرواز‌ها به سمت این مناطق با تاخیر انجام شود.

اصغری درباره روند کاهش دما تصریح کرد: یکشنبه آینده برای تهران خنک‌ترین روز خواهد بود، اما در نیمه شرقی کشور از جمله مشهد، بجنورد و بیرجند دوشنبه خنک‌ترین روز پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز