خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط زیست مطرح کرد:

میزان مصرف حال حاضر کشور واقعا تهدید کننده تمدن این سرزمین است

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۲۶۳

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اگر سیاست های کشور در راستای توسعه پایدار نباشد نسل های بعدی اولین قربانی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، عیسی کلانتری در جلسه شورای اداری استان که در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بدون توجه به جغرافیای سیاسی، محیط زیست مسئله عموم مردم جهان است و به نوعی امانت نسل های بعد محسوب می شود.

وی گفت: استراتژی سازمان‌های حفاظت محیط زیست در دنیا توسعه پایدار است که بر اساس چهار اصل اقتصادی کار کردن، حفاظت، برهم نزدن نظم اجتماعی و حفظ حقوق نسل های بعدی تاکید دارد.

وی با بیان اینکه که مصرف بیش از حد محیط زیست جهان را تهدید می کند، اضافه کرد: از یک طرف جمعیت جهان گسترش پیدا کرده و از طرف دیگر تولید ناخالص دنیا نیز در حال افزایش است و این باعث می شود نسل های آینده قربانی نسل کنونی باشند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در دنیا هر روز بیش از 300 میلیون بشکه نفت مصرف می شود، ادامه داد: بعد از روسیه بالاترین مصرف انرژی را ایران در اختیار دارد اما به هرحال اگر سیاست های کشور در راستای توسعه پایدار نباشد نسل های بعدی اولین قربانی خواهند بود.

کلانتری با تاکید بر اینکه کشور پتانسیل مصرف موجود را ندارد، تصریح کرد: میزان مصرف حال حاضر کشور واقعا تهدید کننده تمدن این سرزمین به شمار می رود و ما در حال روبرو شدن با یک تغییر اقلیم بسیار وحشتناک هستیم.

وی حفظ محیط زیست را وظیفه همه مردم دانست و ابراز کرد: محیط زیست کشور شکننده است و اگر از آن حمایت نشود، چیزی برای نسل های بعدی باقی نخواهد ماند.

استاندار خراسان‌رضوی نیز در ادامه این جلسه گفت: هر کشوری ایامی را برای بزرگداشت افتخار آفرینان خود نام گذاری می کند و ما هم به همین مناسبت، یاد فرزندان کشور را که در جنگی تحمیلی به شهادت رسیدند، گرامی می داریم.

علی‌رضا رزم حسینی افزود: در دورانی که بسیاری از کشورها پشتیبان صدام بودند، ایران با همت جوانانش روی پای خود ایستاد و موفق شد از کیان خودش دفاع کند تا امروز ما با سربلندی کشور را بتوانیم اداره کنیم.

وی بیان کرد: امروز هم در شرایط خاصی قرار داریم و دشمنان می خواهند از طریق جنگ اقتصادی ما را تسلیم خود کنند لذا نیاز است، همبستگی در کشور روز به روز تقویت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز