خبرگزاری کار ایران

دادستان کاشمر تاکید کرد:

فضای مجازی را عمدا باز گذاشتیم تا همه افراد شناسایی شوند

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۲۱۵

دادستان‌کاشمر با بیان اینکه طی‌یک ماه اخیر مخصوصا سکوت کردیم و فضای مجازی را باز گذاشتیم تا همه بدانند اگر این فضا بخواهد باز باشد، چگونه‌می‎تواند مخرب باشد،گفت:متأسفانه در برخی گرو‎‌ه‌ها، در کنار تبلیغ کالاهای اقتصادی، مسائل بی‎بندوباری را نیز ترویج می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشمر، غلامرضا طالعی در نشست پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‎های اجتماعی که  با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه و  مدیران گروها و  کانال‌های فضای مجازی این شهرستان در دفتر ریاست دادگستری برگزار شد گفت: شبکه‌های اجتماعی مجازی، نسل جدیدی از روابط اجتماعی هستند که عمر زیادی ندارند ولی طی همین مدت ، به طور جدی پا به عرصه اجتماعی و جهانی گذاشته و بین مردم جایگاه خود را باز کرده‌اند.

دادستان کاشمر گفت: شبکه‎های اجتماعی امروزه بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم را تشکیل می‌دهند.

طالعی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایای آن تهدیدهایی را نیز موجب می‌شوند، تصریح کرد: فردگرایی و اعتیاد به فضای مجازی و سرقت اطلاعات، از تهدیدهای این فضا است.

دادستان کاشمر ادامه داد: از  مدیران و فعالان  کانال‎ها و گروهای فضای مجازی انتظار داریم که مراقب مطالبی که در این فضا انتشار می‎دهند باشند تا در امنیت اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شهرستان، تأثیر منفی نداشته باشد.

طالعی با بیان اینکه طی یک ماه اخیر مخصوصا سکوت کرده و فضای مجازی را باز گذاشتیم تا همه بدانند اگر این فضا بخواهد باز باشد، چگونه می‎تواند مخرب باشد و تأثیر منفی بر مردم بگذاردگفت : متأسفانه در برخی گرو‎‌ه‌ها، در کنار تبلیغ کالاهای اقتصادی، مسائل بی‎بندوباری را نیز ترویج می‌کنند.

طالعی بیان داشت: تمامی ادمین‎های کانال‎ها و گروهای فضای مجازی در شهرستان شناسایی شده و تعهد کتبی از آنها گرفته شده و در صورت تبلیغ چنین مسائلی در کانال‎های‌شان، باید پاسخگو باشند.

دادستان کاشمر گفت : تمامی مدیران گروه‌های مختلف فضای مجازی مکلف هستند در حد امکان، نسبت به شناسایی اعضاء خود اقدام کنند و قبل از اینکه پلیس فتا اقدام کند، برخی افرادی که پیام‎های مخرب را ارسال می‎کنند، از گروه حذف کنند؛ در غیر این صورت، اگر اتفاق مجرمانه‎ای رخ دهد، به عنوان معاونت در جرم قابل پیگرد قضایی هستند.

طالعی افزود :خبرنگار تعریف دارد و کسانی که به این عنوان در کاشمر فعالیت می‎کنند، باید به تأیید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برسند؛ در غیر این صورت، حق استفاده از چنین عناوینی را نخواهند داشت.

میدانی، رئیس دادگستری کاشمر نیز در این نشست خطاب به فعالین فضای مجازی و اصحاب رسانه  گفت: فضای مجازی همانند شمشیر دولبه‌ای است که نه تنها می‎تواند یک فرصت، بلکه تهدیدی خطرناک هم باشد.

وی افزود: هرچند فضای مجازی، فضایی بی حد و برخی مواقع بی‌در و پیکر و بی‌متولی خاص است، اما نمی‎توان از واقعیت‎های جامعه فاصله گرفت و باید این فضا، تبدیل به یک فرصت شود. باید از فضای مجازی با همه خطراتی که دارد، به نفع مردم، انقلاب و نسل جوان در پیشبرد اهداف آزادی‌خواهانه و مترقی انقلاب اسلامی استفاده کرد.

رئیس دادگستری کاشمر افزود : متأسفانه از جنبه آسیب‌پذیری فضای مجازی، در مسائل خانوادگی شاهد اختلافات و طلاق‎هایی هستیم که به همین دلیل به وجود آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز