خبرگزاری کار ایران

بدون حضور مسئولان محیط زیست؛

عملیات اجرایی درختکاری و شبکه آبیاری عرصه‌های کمربند سبز جنوبی در مشهد شروع شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۲۰۳

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در برنامه از پیش تعیین شده کلنگ‌زنی کمربند سبز جنوبی مشهد حاضر نشد.

به‌گزارش‌خبرنگار ایلنا از مشهد، در حاشیه آغاز عملیات اجرایی‌طرح کمربند سبز جنوبی، مهدی یعقوبی‌ معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، با اشاره به این نکته که بناست بخشی از هزینه های این پروژه را دستگاه های دولتی بر عهده بگیرند، خاطر نشان کرد : با توجه به کم کاری های صورت گرفته از سمت دستگاه‌های دولتی از سال 84 تمام هزینه های پروژه کمربند سبز جنوبی مشهد بر اساس اعتبارات شهرداری بوده است. 

وی ضمن بیان مساحت 2 هزار و  770 هکتاری کمربند سبز، گفت: در این مساحت حدود یک و نیم میلیون درخت کاشته شده که عمدتا سعی بر این بوده تا از گونه های درختی کم نیاز استفاده شود. 

یعقوبی اضافه کرد: 75 درصد درخت های کاشته شده در کمربند سبز جنوبی مشهد از گونه درختان کم نیاز و 34 درصد آنها از گونه های مثمر نظیر عناب و سنجد است.

وی با بیان اینکه  بیش از 10 مخزن آیی در کمربند جنوبی احداث شده است و 4 محور آب را به کمربند سبز می‌رساند ، اظهار داشت: 16 کیلومتر خط انتقال آب در کمربند سبز اجرا شده و هدف ما تعریف کردم یک منبع آبی پایدار برای این منطقه می باشد و امیدواریم با طرح هایی نظیر مطالعات آبخیز داری سفره های آبی را تقویت کرده تا در مواقع لازم مورد استفاده قرار گیرد. 

معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد :350 هکتار توسعه در حوزه کمربند سبز داریم که حاشیه شهری به طور کامل تاکنون با مبلغی بالغ بر 150 میلیارد ریال مبلغ اولیه و جمعا 190 میلیارد ریال مبلغ نهایی درختکاری می‌شود. 

فرزاد بهشتی معاون دادستان در حوزه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نیز ضمن تاکید بر داشتن آب پایدار در این منطقه، اعلام کرد :متاسفانه متولیان محیط زیست در سطح کشوری علی رغم اینکه در شهر مشهد حضور داشتند برای آغاز عملیات اجرایی طرح کمربند سبز جنوبی، به دلایل واهی شرکت نکردند. 

شهردار مشهد نیز  در این مراسم با اشاره به این موضوع که در در حوزه ی توسعه فضای سبز شهری و کمربند سبز جنوبی مشهد در 6 ماه پایانی سال 98 اتفاقات خوب و جالب توجهی خواهد افتاد، عنوان کرد :خوشبختانه در این ناحیه درختکاری با سرعت بالایی انجام خواهد شد. 

محمد رضا کلایی در ادامه افزود : خوشبختانه ما هیچ محدودیت بودجه ای نداریم و این منطقه از پتانسیل بالایی در زمینه اشتغال زایی برخودار است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز