خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولین استانی؛

چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال خراسان رضوی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۸۹۷

چهارمین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال جاری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ، مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال استان، و مدیران بانکها و دستگاههای اجرایی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی رسولیان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و تشکر از برگزاری این جلسه گفت: از محل اعتبارات تبصره ۱۶ قانون بودجه برای نهادهای حمایتی و طرح خوداشتغالی، ۴۸۰ میلیارد ریال به طرح نجات حاشیه شهر مشهد اختصاص یافته است و طرح های اقتصادی در این محلات مورد پیگیری قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: کمیته اقتصادی طرح نجات حاشیه شهر مشهد در دستور کار کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قرار گرفته و دبیری این کمیته نیز برعهده مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی است و جلسات این کمیته هر دو هفته یکبار برگزار خواهد شد.

رسولیان در ادامه گفت: اجرای مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی استاندار خراسان رضوی از ظرفیت هایی است که حاشیه نشینی در مشهد را کاهش می دهد و باعث مهاجرت معکوس روستاییان و ساکنین مناطق کم برخوردار از حاشیه شهر می شود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست این طرح رسیدگی به مشکلات اجتماعی ۳۲۲ هزار و ۴۵۸ نفر و توانمندسازی هشت محله کم برخوردار شهر مشهد در قالب طرح نجات در دست بررسی و اقدام می باشد.

وی در خاتمه ضمن تشکر از بخش خصوصی استان اعلام کرد: امیدواریم با منابع محدود حداکثر استفاده را در جهت ایجاد اشتغال داشته باشیم و اگر شغلی ایجاد شود این عبادت خواهد بود.

محمد سنجری مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی و دبیر کارگروه تخصصی اشتغال نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از شاخص های اشتغال استان گفت: عملکرد دستگاه های اجرایی در خصوص برنامه های اشتغال و برنامه ریزی و اجرای برنامه های اشتغال دستگاه های اجرایی در محلات هدف طرح نجات در این جلسه مورد یحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه آمار عملکردی استان، طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار ،طرح مشوق بیمه کارفرمایی و طرح کارورزی فارغ التحصیلان و اهداف و ظرفیت های آن را بیان کرد و گفت:در اجرای این طرح ها تلاش ها و اقداماتی در استان انجام شده است و بنگاه های اقتصادی می توانند به خوبی از این ظرفیت ها استفاده نمایند. 

سنجری در خاتمه افزود :دستگاههای عضو کارگروه می بایست موانع و مشکلات موجود بر سر راه این طرح ها را شناسایی نموده و با تلاش در راستای رفع این موانع اقدام نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز