خبرگزاری کار ایران

ایلنا از البرز گزارش می‌دهد؛

روایت بانوی مددجویی که با پرورش گل، همسرش را از زندان آزاد کرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۶۱۸

بانوی مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) البرز با حمایت این نهاد و دریافت وام قرض‌الحسنه اشتغال ضمن راه‌اندازی گلخانه و فروش گل با پرداخت بدهی‌های همسرش او را از زندان آزاد و برای شش نفر نیز کارآفرینی کرده است.

به گزارش ایلنا، بانوی مددجوی البرزی با اشاره به سختی‌های زندگی و تلاش‌ برای کسب موفقیت گفت: در سال ۷۳ و زمانی‌ که بیست ساله بودم ازدواج کردم. حاصل زندگی‌مان دو دختر بود. همسرم به نقاشی ساختمان اشتغال داشت و خدا روشکر مشکلی برای گذران زندگی نداشتیم. تا اینکه همسرم به دلیل بدهی به زندان افتاد و حدود هفت سال در زندان بود. با توجه به غیبت نان‌آور خانواده مشکلات من آغاز شد. در خانه‌های مردم کار می‌کردم و زندگی به سختی می‌گذشت. مدتی بعد من و فرزندانم از طرف مددکاری زندان به کمیته امداد معرفی شدیم و تحت حمایت این نهاد قرار گرفتیم. 

وی افزود: در کمیته امداد به کسانی که مددجو هستند پیشنهاد کار شد و اجرای طرح‌های خودکفایی را ارائه کردند و من نیز چون از دوران نوجوانی به گل و گیاه علاقه داشتم با مشورت کارشناس اشتغال کمیته امداد وارد حرفه پرورش گل و گیاه شدم. ابتدا یک وام پنج میلیون تومانی قرض‌الحسنه گرفتم و در حیاط خانه‌ام یک گلخانه کوچک درست کردم. کاکتوس پرورش می‌دادم و گلها را با دست فروشی و در کنار خیابان می‌فروختم. با همین کار بدهی‌های شوهرم را به صورت اقساط پرداخت کردم و توانستم تمام بدهی‌هایش را تسویه کنم.

بانوی کارآفرین البرزی ادامه داد: با افزایش تعداد مشتریان تصمیم گرفتم کارم را توسعه دهم بنابراین درخواست وام تکمیلی برای توسعه اشتغال دادم و مجددا پنجاه میلیون تومان وام دریافت کردم. سپس با اجاره یک مکان بزرگتر، گلخانه را به آنجا انتقال دادم و هم‌اکنون شش نفر دیگر در گلخانه‌ام مشغول به کار هستند. به لطف خدا با راه‌اندازی‌ این گلخانه توانسته‌ام همسرم را از زندان آزاد کنم، هزینه جهیزیه دخترم را تامین کردم و به‌ خانه بخت فرستادم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز