خبرگزاری کار ایران

در دفتر استانداری البرز مطرح شد؛

شهبازی: پروژه مهارت افزایی برای اشتغالزایی در البرز کلید می‌خورد / اوسط هاشمی: البرز با مرجعیت مهارت، اشتغال را پیشتازی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۲۷۹

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بعد از انتصاب به این سمت ضمن حضور در البرز با استاندار دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که روز سه شنبه در دفتر استاندار البرز انجام شد، افزود: البرز استانی مهاجرپذیر، کم مساحت، پرجمعیت و تاثیرگذار در کشور و بخصوص برای پایتخت است. 

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که مانع مدیریت متمرکز در البرز می شود عدم تفکیک بسیاری از دستگاه ها از مدیریت تهران است. باید در پایتخت، به این باور برسند که البرز می تواند مستقل باشد و در حوزه خود تصمیم بگیرد.

شهبازی گفت: بر اساس آمارهای اتخاذ شده، سالی 70 هزار نفر به جمعیت البرز اضافه می شود و امسال 20 هزار نفر دانش آموز از نقاط مختلف ایران به البرز اضافه شده است.

وی با عنوان اینکه البرز پایلوت آموزش های فنی و حرفه ای برای اشتغالزایی در کشور می شود، افزود: از مهمترین برنامه های اولویت دار من بر اساس ماموریت های محوله، ایجاد بسترهای اشتغال است چرا که این امر دغدغه اصلی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است.

استاندار البرز با بیان اینکه مهارت آفرینی تضمین کننده ایجاد اشتغال است، اضافه کرد: مهارت آفرینی را در البرز به یک پروژه تبدیل کرده الگویی برای سایر استان ها خواهیم شد.

علی اوسط هاشمی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه یادگیری و فراگیری، سن خاصی دارد بنابراین گروه های هدف ما برای آموزش های فنی و حرفه ای نباید محدود به کارآفرینان باشد، افزود: می‌توانیم با آموزش و پرورش به مرحله ای برسیم که اردوهای علمی ما در مراکز مهارت آموزی برگزار شود.

وی با بیان اینکه به دلیل فرهنگ غلط، در خصوص مشاغل فنی تنفر ایجاد شده، ادامه داد: مهارت های فنی و حرفه ای اثربخشی بیشتری در جامعه دارند؛ بنابر این باید نگاه های نادرست از این مشاغل برداشته شود.

هاشمی گفت: این نگاه باید به خوبی در جامعه نهادینه شود و ارزش مهارت های فنی و حرفه ای، تحت شعاع مشاغل خاص کمرنگ نشود.

وی با تاکید بر اینکه ضرورت دارد در استان پرظرفیت البرز مهارت افزایی برای اشتغالزایی به یک پروژه تبدیل شود، افزود: اکنون البرز مهاجرپذیر می تواند با آموزش مهارت های فنی و حرفه ای، تربیت کننده نیروهای کار و صادر آنها به سایر استان ها باشد.

معاون وزیر افزود: البرز قابلیت های صنعتی بزرگی دارد که می‌تواند در تعامل با مراکز فنی و حرفه‌ای و مهارت افزایی از این ظرفیت ها بهره برداری درستی در مسیر اشتغالزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه البرز با مرجعیت مهارت، اشتغال را پیشتازی می کند، اضافه کرد: این استان قابلیت الگو شدن برای سایر استان ها در مهارت افزایی و اشتغالزایی دارد.

هاشمی خاطرنشان کرد: استاندار البرز ناظر اصلی بر فعالیت‌های تربیت معلم و مراکز فنی حرفه‌ای البرز است و مدیران این مراکز باید طی هماهنگی کامل با نماینده عالی دولت در استان تدابیر لازم را برای مهارت افزایی در راستای اشتغالزایی اتخاذ کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز